مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خبر داد؛

اجرای برنامه های روز شهید از 17 الی 22 اسفند

سلیمانی از برگزاری یادواره شهدای زمستان در شهرستان مریوان، اختتامیه 415 شهید دانش آموز کردستان در آستانه روز 22 اسفند در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۹۳۲۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی امشب در جلسه برنامه ریزی روز بزرگداشت شهدا که با حضور اعضای ستاد متشکل از نمایندگان ادارات استان در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در سنندج برگزار شد، بااشاره به 22 اسفندماه روز بزرگداشت مقام شهدا اظهار داشت:این روز مصادف است با دستور تاریخی امام راحل مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که این روز از سال 85 به نام روز شهید نامگذاری شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان افزود: امسال به عنوان سومین سال متوالی است که برنامه هایی به صورت شاخص در گرامیداشت این روز برگزار می شود به طوری که باید در جهت نهادینه شدن این روز تلاش شود.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه شهید و شهادت پرداخت و گفت: امام راحل بنیاد شهید را افضل بنیادها می‌دانست چرا که معتقد بود شهید افضل افراد است و همچنین رهبر معظم انقلاب هم مظهر قدرت ایران را شهدا می‌دانند.

سلیمانی با اشاره به آیات قرآن در رابطه با مقام شامخ شهدا گفت: قرآن کریم از شهیدان به عنوان زندگان جاوید نام برده و این نشان از مقام و الای شهدا است.

شهید و شهادت جایگاه رفیعی در فرهنگ اسلامی دارد

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، بیان داشت: شهید و شهادت یکی از مقدس ترین واژه هاست و به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)"شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود و آرزوی بازگشت به دنیا را دارد" چرا که به لذت شهادت در راه خدا دست یافته است.

مدیر کل بنیاد شهید استان کردستان در ادامه جلسه به برنامه ریزی و اجرای برنامه های روز گرامیداشت شهدا اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه ها از 17 الی 22 اسفندماه در سطح استان برگزار می شود.

وی گفت: در آستانه روز بزرگداشت شهدا مسابقه استانی حفظ قرآن کریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در مرکز استان برگزار می شود و تجلیل ازبازنشستگان و خادمان شهدای استان، برگزاری مسابقات فوتسال باعنوان"جام شهدا"، برگزاری همایش کوهنوردی خانواده های شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه های این ایام است.

وی به دیگر برنامه های روز شهید در استان اشاره کرد و گفت: سخنرانی روسا و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در نماز جمعه در همه شهرستانهای تابعه در روز جمعه 21 اسفندماه، تجلیل از مادران و همسران شهید، تجلیل از مروجین ایثار و شهادت، دیدار از 22 خانواده شهید و ایثارگران در شهرستان های سقز، بیجار، کامیاران، برپایی مسابقات والیبال نشسته چهارجانبه در شهرستان سقز از دیگر فعالیت های بنیاد شهید در روز شهید( 22 اسفند) می باشد.

سلیمانی؛ برگزاری یادواره شهدای زمستان در شهرستان مریوان را از برنامه های به مناسبت روز شهید عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم دعای توسل و زیارت عاشورا، عطرافشانی و گلباران گلزارهای شهدای شهرستانهای قروه و سریش آباد در تاریخ 20 اسفند ماه در آستانه روز شهید برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: برگزاری کنگره شهدای دانش آموز در شهرستان کامیاران، دیدار با امامان جمعه شهرستان ها، انجام تبلیغات محیطی، نامگذاری امکان و معابر با نام شهدا، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری اختتامیه 415 شهید دانش آموز کردستان که از هفته بسیج آغاز شده بود و در فجر نیز ادامه داشت در آستانه روز شهید اختتامیه آن با همکاری بنیاد شهید، سپاه استان و آموزش و پرورش برگزار می شود.

ارسال نظرات