مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان
مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان گفت: ۸۵ هزار و ۸۰۱ نفر رای اولی در لرستان وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۳۹۳۳۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، ناهید پرویزپور شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار داشت: از مجموع ۲۹۶ کاندیدایی که توسط هیئت نظارت استان و شورای نگهبان بررسی صلاحیت شدند ۱۷۳ نفر تایید صلاحیت شده که ۹ نفر آن زن و ۱۶۴ نفر مرد بودند.

وی با بیان اینکه کاندیداهای رد یا عدم احراز صلاحیت شده ها در لرستان ۱۲۳ نفر بودند، عنوان کرد: از این تعداد نیز ۹ نفر زن و ۱۱۴ مرد بودند.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان با بیان اینکه ۲۴ کاندیدا در مرحله تجدید نظر موفقیت به دریافت تایید صلاحیت شدند، ادامه داد: در این مرحله حدود ۱۵ درصد افزایش نامزدهایی که به صحنه رقابت بازگشتند داشتیم.

پرویزپور با بیان اینکه از ابتدای ثبت نام کاندیداها ۱۹ نفر انصراف خود را اعلام کردند، تصریح کرد: هرچه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم تعداد کاندیداهای انصرافی بیشتر شده و ممکن است ائتلافاتی نیز صورت بگیرد و به نفع کاندیدای دیگر کنار بکشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵ کاندیدای در صحنه رقابت در لرستان داریم، افزود: پنج نفر از آنها انتقالی بوده که سه نفر از حوزه های انتخابیه استان درخواست انتقال به استان تهران دادند و دو نفر از استان تهران درخواست انتقال به حوزه های انتخابیه استان داشتند و یک نفر از حوزه انتخابیه کوهدشت در خواست انتقال به حوزه خرم آباد و دوره چگنی داشته است.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان خاطرنشان کرد: از کاندیداهای لرستان ۱۴ نفر شهرستان الیگودرز، ۲۵ نفر بروجرد، هشت نفر پلدختر، خرم آباد ۵۱ نفر، سلسله و دلفان ۱۹ نفر، دورود و ازنا ۱۷ نفر و کوهدشت و رومشگان ۳۱ نفر هستند.

پرویزپور با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۶ نفر در لرستان واجد شرایط رای دادن هستند، یادآور شد: از این تعداد ۸۵ هزار و ۸۰۱ نفر رای اولی هستند.

وی با اشاره به اینکه فصل ششم قانون انتخابات مجلس از ماده ۵۶ تا ۶۵ به طور کامل بایدها و نبایدهای تبلیغات کاندیداها را مشخص کرده است، عنوان کرد: در ستاد انتخابات استان نیز فرمانداران حوزه های انتخابیه خود جلسات متعددی با کاندیداها و روسای ستاد آنها برگزار کردند و بایدها و نبایدهای تبلیغات را به طور کامل برای آنها تشریح کردند.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان با بیان اینکه نوع برخورد با تخلفات انتخاباتی را قانون مشخص کرده است، ادامه داد: به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد و هر تخلفی ممکن است باعث رد صلاحیت آنها شود.

ارسال نظرات