خبرهای داغ:
معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

بازسازی ریل شمال کشور در دستور کار قرار دارد/برقی شدن خط گرمسار- گرگان تا 4 سال آینده

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص افزایش سرعت قطارهای شمال کشور گفت: با برقی کردن خطوط را آهن گرمسار- گرگان به دنبال افزایش سرعت قطارها هستیم.
کد خبر: ۸۶۳۹۳۵۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سعید محمدزاده در دومین روز از هفتمین گردهمایی معاونین فنی اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران که در گرگان در حال برگزاری است، در گفت‎گو با ببسیج اظهار کرد: بین چهل تا چهل پنج سال گذشته ریل قطارهای شمال کشور تغییر نکرده بود و بر این اساس در سال‎های گذشته بازسازی ریل و راه‎آهن شمال کشور را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه توانستیم 20 کیلومتر از ریل‎های فرسوده اداره کل شمال شرق کشور را بعد از راه‎اندازی تعویض کنیم، خاطرنشان کرد: در منطقه بندرگز مجموعه‎ای از ریل را در حال بازسازی داریم و خوشبختانه توجه به این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: موضوع بعدی در بحث سرعت قطارهای مسافر بری مسئله هندسه خط است خط گرگان_ تهران قوس‎های 250 متر داریم و برای اینکه بتوان سرعت را در این منطقه افزایش داد یکی از اقدامات برقی‎کردن خطوط است.

محمد زاده با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با برقی کردن خطوط سرعت قطارهای را افزایش دهیم، گفت: خوشبختانه امنیت و ایمنی خطا بسیار خوب بوده است.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت‎های راه آهن اینچه برون گفت: مهمترین زیر ساخت خود اینچه برون است و برقی کردن، اتصالات میانبر تا گرمسار است که مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اجرای پروژه برقی کردن خط ریلی گرمسار و اینچ‎برون خبر داد و افزود: این پروژه تا چهار سال آینده با اعتباری بالغ بر 1.2 میلیون یور و با همکاری کشور روسیه به بهره‎برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها