رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد؛

اکران 4 فیلم ژانر دفاع مقدس جشنواره فجر در هفته شهید

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: چهار فیلم با ژانر دفاع مقدس جشنواره فجر امسال در هفته‌ ی گرامیداشت شهید و شهادت در استان اکران می شود.
کد خبر: ۸۶۳۹۴۰۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی مراسمات گرامیداشت روز 22 اسفند روز شهید و سالروز تشکیل سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان اظهار داشت: باید از بزار هنر در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام انقلاب به نسل جوان و آشناکردن جوانان با ایثار و از خودگذشتگی شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی با زبان رسای هنر را از اهداف حوزه هنری عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و نیاز است این اقدامات بیشتر شود.

وی به استقبال مردم استان از کارهای حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چون مردم استان خود دفاع مقدس را از نزدیک لمس کرده اند بیشتر با آن آشنا هستند و سال گذشته فیلم شیار 143 مورد استقبال گسترده مردم استان قرار گرفت و 5 هزار بلیط در استان توزیع شد.

مرادی خاطر نشان کرد: باید از ابزار هنر در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت استفاده شود و این قطعا مورد استقبال مردم بویژه جوانان قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان داشت: پیشنهاد میشود فیلم های با ژانر دفاع مقدس بادی گارد؛ ایستاده در غبار، نفس که در جشنواره فجر امسال اکران شد در هفته‌ ی گرامیداشت شهید و شهادت در استان با همکاری ادارت ونهادها در شهرستان ها و مرکز استان اکران شود.

وی بیان داشت: فیلم ایستاده در غبار با شیوه ای بدیع از روایتگری به زندگی حاج احمد متوسلیان می پردازد که برخی از لوکیشن های آن در دزلی مریوان گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار