رئیس پلیس پیشگیری استان در گفتگو با بسیج بیان کرد:
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان از کاهش 5 درصدی سرقت در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۹۴۱۰
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ جمشید محبت خانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بهترین فضا را در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها داریم که با تدوین سیاست‌ها و طرح‌ها بتوانیم قبل از وقوع جرم با مجرمین برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: اگر جرمی اتفاق افتاد احساس امنیت مردم بازنمی‌گردد اولویت‌های ما پیشگیری از وقوع جرم است چراکه از اهمیت بالاتری برخوردار است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و مشارکت مردمی باید با پلیس پیشگیری همکاری کنند تا این اتفاق صورت گیرد و این فعالیت‌ها برای پررنگ کردن نقش مردم مؤثر است

وی بابیان اینکه بیشترین سرقت در استان چهارمحال و بختیاری سرقت داخل خودرو است افزود: به دنبال این هستیم که شرایط ایجاد جرم را در استان سخت کنیم و این امر موجب کاهش برخی جرائم می‌شود.

محبت خانی بابیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزء 4 استان کاهش سرقت کشور است اظهار کرد: در سال جاری 5 درصد کاهش سرقت را در استان شاهد بوده‌ایم که این جای خوشحالی دارد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان تصریح کرد: 58درصد از سرقت‌‌ها در شهرستان شهرکرد، 10 درصد در شهرستان بروجن، 7 درصد شهرستان کیار،6 درصد شهرستان لردگان،6 درصد شهرستان فارسان، 5درصد شهرستان سامان، 3 درصد شهرستان بن، 3درصد شهرستان اردل و 2 درصد در شهرستان کوهرنگ اتفاق افتاده است که این آمار نشان می‌دهد باید اولویت اول برای پیشگیری از سرقت به شهرستان شهرکرد اهمیت بیشتری داده شود.

وی از افزایش کشف 13 درصدی در شهرستان شهرکرد خبر داد . گفت: دو مورد از جرائم ما در حال افزایش است که می‌توان به نزاع فردی و دسته‌جمعی با 10 درصد افزایش اشاره کرد که بیشترین نزاع‌ها در سن 20 تا 32 سال است که اقدامات فرهنگی باید در این موارد انجام گیرد تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی منسجم‌تر آن را حل کنیم.

محبت خانی علت اصلی نزاع‌ها را کم‌حوصلگی مردم و پایین بودن آستانه تحمل افراد دانست و بیان کرد: باید با روش علمی آن را در سال‌های آینده حل و رفع کرد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان بابیان اینکه سامانه 197 سامانه خوبی است که نزدیک به 12 سال است که در حال فعالیت است و افزود: خدمات خوبی توسط نیروهای انتظامی استان انجام‌گرفته است اما معرفی و تقدیر از نیروهای فعال توسط مردم کمتر صورت پذیرفته است و این امر کار ما را در شناخت نیروهای فعال سخت‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرقت داخل خودرو در زمان شلوغی شهر یعنی ساعت 10 تا 12 ظهر و 16 تا 20 صورت می‌گیرد تصریح کرد: مرفه بودن مردم و تردد کم دو شرایط مهم در سرقت منازل است که باید خانواده‌ها از نگهداری، ارز، پول نقد و طلا در منازل خودداری کنند‌ چراکه در سرقت منازل سارقین بیشتر این‌گونه وسایل را انتخاب می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان گفت: استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر در اتومبیل‌ها راهی برای مقابله از سرقت‌ها است.


ارسال نظرات