خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

دفتر وزارت امور خارجه یکی از اضلاع مثلت پیشرفت استان است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دفتر وزارت امور خارجه یکی از اضلاع مثلت پیشرفت استان به ویژه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف است.
کد خبر: ۸۶۳۹۴۶۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی صبح امروز در جمع مردم بیرجند در حوزه رضویه با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای روشن‌شدن تکلیف موسسه میزان، اظهار داشت: موسسه میزان نامیزان شده بود و مردم سرگردان بودند، که در این راستا من و نماینده مردم بجنورد برای حل این مشکل، تا استیضاح وزیر اقتصاد پیش رفتیم.

وی افزود: مردم برای گرفتن حق و حقوق خود از میزان تجمع می‌کردند، تصور عده‌ای بر این بود که تجمع مردم به وسیله نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف و نماینده بجنورد هدایت می‌شود و حتی آنقدر پیگیر مشکلات سهامداران میزان با نماینده بجنورد بودم که در مجلس برای موسسه میزان همه ما را به نام میزان می‌شناختند، که با توکل به خداوند پول‌های مردم میزان شد و در دل بانک صادرات قرار گرفت.

اشتغال‌زایی 300 نفر در شمش چدن خوسف 

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اقدامات و رایزنی‌های انجام شده برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه کارخانه چدن خوسف اشاره کرد و افزود: این پروژه برای 300 نفر اشتغالزایی دارد که به زودی به اتمام می‌رسد.

عبادی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان درمیان، اظهار داشت: علاوه بر کارخانه سیمان باقران، گازکشی درمیان و قهستان که در دولت قبل مذاکرات آن انجام شده بود پیگیری و به سرانجام رسید که قرار بود در دهه فجر امسال شود که شاید تصمیم بر این بود بعد از انتخابات باشد و البته برای بنده اهمیتی ندارد که افتتاح آن قبل از انتخابات باشد یا بعد از انتخابات چون مهم مردم هستند.

دفتر وزارت امور خارجه یکی از اضلاع مثلت پیشرفت استان است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه به سفر سفیران مختلف به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: تا دو سال قبل، هیچ سفیری به استان ما سفر نکرده بود اما بعد از راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان که با پیگیری‌های متعدد حتی مکاتبه با وزیر امور خارجه رقم خورد، سفیرانی از کشورهای سوئیس، نروژ، پاکستان، ژاپن به بیرجند آمدند و از نزدیک با جاذبه‌های استان آشنا شدند.

وی گفت: سفیر کشور سوئیس از مشاهده کویر خراسان جنوبی به قدری ذوق زده شد و آرامش را احساس کرده بود که به ما گفت اگر روزی مردم، مرا در کویر دفن کنید.

عبادی بر جهانی‌شدن خراسان جنوبی و بالاخص شهرهای بیرجند، خوسف و درمیان از طریق دفتر نمایندگی وزارت خارجه تأکید کرد و افزود: باید جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، توریستی و صنایع دستی به ویژه فرش استان خراسان جنوبی جهانی شود.

وی اضافه کرد: دفتر وزارت امور خارجه یکی از اضلاع مثلت پیشرفت استان به ویژه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف است.

منبع: خبرگزاری فارس




ارسال نظرات
پر بیننده ها