والیبالیست نوجوان تیم شهرداری اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج؛
کد خبر: ۸۶۳۹۵۱۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
عضو تیم والیبال نوجوانان بانوان شهرداری اراک گفت: حجاب و پوشش اسلامی مانعی برای فعالیت‌های ورزشی بانوان محسوب نمی‌شود.
هدیه سادات مصطفوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به فعالیت خود در عرصه ورزش اظهار داشت: از آنجا که علاقه خاصی به ورزش داشتم و پدرم نیز در رشته والیبال فعالیت داشت من نیز وارد این عرصه ورزشی شدم.

وی افزود: مدت 9 سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم و به شکل حرفه‌ای از سه سال گذشته این رشته ورزشی را دنبال کرده‌ام، در مسابقات کشوری که به میزبانی تبریز برگزار شد توانستیم مقام دوم را کسب کنیم.

عضو تیم والیبال نوجوانان بانوان شهرداری اراک تصریح کرد: کسب مقام سوم در مسابقات والیبال که از سوی هیئت استان مرکزی به میزبانی اراک برگزار شد و امیدوارم بتوانم همچنان به صورت قهرمانی این ورزش را ادامه دهم.

مصطفوی با تاکید بر اینکه ورزش مانع علم‌آموزی نیست ادامه داد: در حال تحصیل در دوره متوسطه اول هستم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ام موفق شدم در کنار تحصیل ورزش قهرمانی را ادامه دهم و معتقد هستم بدون برنامه‌ریزی این امر ممکن نخواهد بود.

وی افزود: تصور می‌کنم 60 درصد موفقیت من در عرصه ورزش به علاقه من مرتبط می‌شود و مابقی این موفقیت را پشتکار و حمایت والدینم شامل می‌شود.

عضو تیم والیبال نوجوانان بانوان شهرداری اراک تصریح کرد: معتقدم شرایط محیطی نیز در رشد و پرورش استعدادها بی‌تاثیر نیست چراکه فعالیت پدرم در این رشته مرا به والیبال علاقه‌مند ساخت، دوستانم را به فعالیت‌های ورزشیتشویق می‌کنم ولی متاسفانه به ورزش اهمیت نمی‌دهند به واقع ورزش و تربیت‌بدنی هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده است.

مصطفوی ادامه داد: خانواده‌ها کمتر به این مسئله توجه دارند و بیشتر به دنبال بازی در فضاهای مجازی هستند و بیشتر زمان خود را در فضاهای مجازی صرف می‌کنند.

وی افزود: ملاک‌هایی که در دوست‌یابی برایم مهم است اخلاق فردی و محیط خانوادگی است که در آن رشد و تربیت یافته چراکه محیط خانواده بیشترین تاثیر را بر فرزندان داشته و اولین مکانی که فرد تحت آموزش قرار گرفته است.

عضو تیم والیبال نوجوانان بانوان شهرداری اراک تصریح کرد: هرگز حجاب مانع از فعالیت ورزشی من نشده، توصیه‌ای که مادرم در بحث حجاب به من می‌کند این است که حجاب ورزشکار زن ایرانی را حفظ کنم به طوری که الگویی برای دیگرا همسالان باشم، اطرافیان نیز با توجه به حجابی که دارم معتقد باشند که لیاقت ورزشکار برتر بودن را دارم.

مصطفوی در پایان گفت: هرگز از شکست مایوس نمی‌شوم چراکه هر شکستی تجربه‌ای به منزله نردبامی برای صعود به قله‌های بالاتر می‌دانم، در عرصه ورزش ایمان و اعتقاد نیز برای دست‌یابی به اخلاق ورزشی حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات