لازمه موفقیت یک بانو در همه عرصه‌های زندگی این است که خود را بهتر و بیشتر بشناسد و به زن بودن خویش ببالد، اما بسیاری از بانوان خود را فراموش کرده‌اند و در وادی‌هایی به‌دنبال موفقیت و شادی می‌گردند که شاید فرسنگ‌ها از خصوصیات فطری آنها فاصله دارد.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۴۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، بازگشت به خویشتن و فطرت واقعی مهم‌ترین راه رسیدن به موفقیت است.

اگر بانویی تعارف با خودش را کنار بگذارد و برای شناخت خودش قدم بردارد بی‌تردید با بهره‌گیری از فرصت‌های پیش‌رو می‌تواند نهایت استفاده را در راستای رسیدن به موفقیت و خوشبختی داشته باشد.

اگر می‌خواهید موفقیت را در دستان خود نگه دارید و هر لحظه آن را تجربه و لمس کنید، بهتر است به این نکات طلایی توجه ویژه‌ای داشته باشید:

تنبلی را فراموش کنید

شما به‌عنوان بانویی شاد و موفق باید زنده بودنتان را در گرو آرام نگرفتن و آسودگی‌تان را نابودی خویش قلمداد کنید.

پس با تمام قوا و مهارت به جنگ تنبلی درون تان بروید، از کارهای سخت و طاقت‌فرسا هراسی به دل راه ندهید.

بهتر است از خلاقیت‌ها و توانمندی‌های خود در جهت تامین لحظات مسرت بخش و مفید برای خود و دیگران بهره‌مند شوید و با اراده‌ای قوی‌تر در مسیراهداف‌تان گام بردارید.

به خودآگاهی برسید

هیچ‌کس جز خود شما نمی‌تواند باعث پیشرفت و خوشبختی‌تان شود، تغییر فرآیندی است که از درون شما و از همین لحظه اکنون اتفاق می‌افتد و رسیدن به سعادت و خوشبختی نیز امری درونی است.

پس بهتر است با آرزوها و خیال‌های غیرواقعی عمر گران خود را ضایع نکنید. خوشبختی همین جا و در دستان شماست، وقت تلف نکنید، شما خوشبخت هستید به شرط آن که زن بودن خود را فراموش نکرده و درست حرکت کنید.

پس توصیه می‌کنیم برای شناخت هر چه بیشتر خود تلاش کنید، به‌دنبال کشف توانمندی‌ها و ضعف‌ها و نقص‌های خویش باشید، نقاط قوت وجود خود را تقویت و نقاط ضعف خویش را بهبود داده و جبران کنید.

حسرت به دل نمانید

بانوان موفق یاد گرفته‌اند افسوس خوردن چاره کار نیست و هیچ گاه وقتشان را با ابراز تاسف در مورد خود یا آرزوی این که کاش چیزی غیر از این اتفاق می‌افتاد تلف نمی‌کنند.

آنان همیشه معتقد به این اصل مهم موفقیت هستند که «این موقعیت پیش آمده گرچه ممکن است جایی باشد که من اکنون در آن واقع شده‌ام اما بی‌تردید جایی نیست که دوست دارم برای همیشه در آن بمانم، پس باید بیندیشم و راهی بیابم که بتوانم از این نقطه به نقطه‌ای دیگر بروم!»
پس برای این که موفق باشید باید یاد بگیرید هرگز در یک نقطه نمانید. شما به‌عنوان یک بانوی باهوش می‌توانید با اندکی تدبر و ممارست، آرزوها و ای کاش‌هایتان را به منصه ظهور برسانید و از وجود حقیقی و پررنگ آنان در زندگی‌تان احساس شادی و رضایت داشته باشید.

بهتر است به جای اتلاف وقت یا سپردن همه چیز به دست شانس، دائما در حال تلاش و پیشروی و حرکت به سوی جلو باشید.

ندای درون‌تان را بشنوید

بانوان باهوش اعتماد بالایی به خود دارند و با ندای درون‌شان نیز بسیار سازگارند. آنها معمولا ندای درون خود را می‌شنوند و طبق آن نیز پاسخ می‌دهند.

خوب است یاد بگیرید در هر شرایطی، چه سخت و چه آسان با اطمینان و شوقی بسیار به ندای درون خویش گوش جان بسپارید.

چه بسا بسیاری از خانم‌ها بر خلاف ندای درون خود عمل می‌کنند در صورتی که اگر از ندای درون‌شان پیروی می‌کردند می‌توانستند به نتایج ارزشمندی دست یابند.

اعتماد به نفس داشته باشید

یک بانوی موفق اعتماد به نفس بالایی دارد و هیچ‌گاه برای اتخاذ تصمیمات یا برنامه‌ریزی‌های زندگی‌اش به‌دنبال تائید و تصدیق دیگران نیست، چون درونش محکم است و به مدد نیروی قوی که او را پوشش می‌دهد، هرگز خود را نیازمند تائید دیگران نمی‌بیند.

متاسفانه شخصیت زنان همیشه در اطرافیانشان گم می‌شود، چرا که همیشه با توجه به نظر دیگران و نه خودشان تصمیم می‌گیرند و معمولا برای دیگران بیش از خودشان ارزش قائلند.

البته این به معنای نشنیدن و استفاده نکردن از تجارب و نظرات و نکات سازنده و مثبت دیگران نیست، بلکه منظور آن است که برای رسیدن به شخصیت واقعی باید بر خود و توانمندی‌های خویش تکیه کرد و برای تغییر زندگی تصمیم‌های جدی گرفت و هرگز خود را وابسته به پدر و مادر، همسر، فرزند و دوستان و... نکرد.

به قول علامه اقبال: «تا توانی به جهان بال و پر خویش گشودن آموز که پریدن نتوان با پر و بال دگران.» پس اگر می‌خواهید موفق باشید به خودتان ایمان بیاورید، خود واقعی و مطلوب تان را در آغوش بگیرید و با توکل به خدا بی‌هیچ هراسی پیش بروید.

به آنچه هستید، توجه کنید

آنچه هستید را بپذیرید و دوست داشته باشید. چاقی و لاغری، زیبایی و زشتی، شخصیت اجتماعی، تحصیلات و... هرگز نباید شما را از خود واقعی‌تان دور کند. شما چیزی فراتر از آنید که تعریف می‌شوید.

خودتان را باور کنید و به کل شخصیت و داشته‌هایتان بها دهید. خوشبختی و سعادت خود را منوط به شرایط و موقعیت خاص نکنید، به اصل «آنچه هست» توجه نمایید.

در یک کلام، موفق هستید اگر بدانید و بپذیرید حقیقت زودگذر است و هر شرایطی در یک چشم بر هم زدن می‌تواند تغییر کند. فقط کافی است خواسته و انتظاری قوی داشته باشید، آن‌گاه می‌توانید دنیایی را متحول و دگرگون کنید.

بدانید چه می‌خواهید

اگر می‌خواهید بانویی موفق باشید باید بدانید چه می‌خواهید و اولویت اصلی در زندگی‌تان کدام است. شما باید بیشتر توان و زمان خود را بر مسائل اساسی متمرکز کرده و اولویت‌های موفق و پویایی زندگی‌تان را مشخص کنید.

بهتر است اهداف‌تان را شناسایی کنید و از هر آنچه خواهان به دست آوردنش هستید، تصویر روشنی داشته باشید.

مثلا چنانچه به دنبال اخذ درجات علمی و کاری مناسبی هستید، باید بدانید چه میزان تلاش لازم است، چه مدت زمانی را صرف آن کنید، برای رسیدن به آن موقعیت خاص، چه باید انجام دهید و یا از انجام چه کارهایی برحذر باشید و...

تمرکز داشته باشید

شما به‌عنوان یک زن محدودیت‌هایی در زندگی دارید، اما برای موفقیت و پیشرفت لازم است راه‌های مصالحه را بشناسید تا بلکه شاید سریع‌تر بتوانید به اهداف مورد نظرتان دست یابید.

شما باید بپذیرید که نمی‌توانید همه را از خود راضی نگه دارید یا ممکن است موقعیت‌هایی را برای رسیدن به رویا و آرزوهایتان از دست دهید.

اما باید دائما به خود این اطمینان را بدهید که هرگز به خود اجازه نمی‌دهید در نوسان باشید یا از ادامه راه ناامید شوید، بلکه تلاش می‌کنید بر اهداف‌تان متمرکز شوید و از تمام توان خود برای دستیابی به آرزوهایتان استفاده کنید.

شما این اصل را باید بپذیرید که رسیدن به آرزوها بهایی دارد و شما حاضرید مشتاقانه آن بها را پرداخت کنید.

برنامه‌ریزی کنید

این طبیعی است که در رسیدن به اهداف دچار مشکل شویم، اما داشتن یک برنامه راهبردی می‌تواند بسیار موثر واقع شده و ما را از مصائب بیشتر رها کند.

پس توصیه می‌کنیم برای لحظه به لحظه زندگی خود برنامه ریزی کنید و با برنامه از پیش تعیین شده پیش بروید تا اگر کارها سخت شد یا به قولی به بن بست خورد، بدانید چه باید بکنید.

بازبینی و بررسی کنید

بانوان باهوش و موفق دائما برنامه‌های زندگی خود را بازبینی و بررسی می‌کنند، آنان پذیرای هیچ عذر و بهانه‌ای نیستند و قادرند فکرشان را وقتی که می‌خواهند و به صلاحشان است، تغییر دهند.
آنها مدام از خودشان می‌پرسند که آیا هنوز در مسیر انتخابی شان هستند؟ آیا هنوز هم همین را می‌خواهند؟ آیا تا امروز موفق بوده‌اند؟ آیا روش‌شان درست بوده است؟

برای پیشرفت بیشتر چه باید بکنند؟ و... در واقع با پاسخگویی به این سوالات، می‌توانند روی تجربیات زندگی خود کنترل بیشتری داشته باشند.

شاد و پرانرژی باشید

به‌عنوان یک بانوی موفق باید بدانید زندگی لذتبخش است. سعی کنید همیشه شاد باشید چرا که تجربه لذت شادی در هر شرایطی برای سلامت روح و جسم شما لازم و ضروری است، به سلامت خود توجه کنید.

همواره ورزشی موفق و مستمر داشته باشید و از طریق مراقبه و فنون آرامش به تقویت ذهن و روان خود بپردازید.

به تغذیه درست خود اهمیت دهید و برای داشتن چهره و پوستی شاداب همیشه به‌دنبال نشاط باشید و از همه مهم‌تر به خانواده خود عشق را هدیه دهید که شما مظهر عشق و محبت هستید.
ارسال نظرات