خبرهای داغ:
امام جمعه قصرشیرین گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه ای محکم برای جمهوریت و مردم سالاری نظام است.
کد خبر: ۸۶۳۹۷۱۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قصرشیرین، حجت الاسلام علی ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین افزود: شرکت در انتخابات یک واجب شرعی و عقلی است و همه علما و مراجع تقلید حضور در این عرصه را مانند نماز واجب می دانند و براین اساس همه واجدان شرایط رای باید در هفتم اسفند ماه در پای صندوق های اخذ رای حضور یابند.
وی اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای جمهوریت و دموکراسی ایران اسلامی را به دنیا نشان می دهد و بی شک امت اسلامی با مشارکت گسترده در انتخابات هفتم اسفند ماه قدرت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان خواهند داد.
خطیب جمعه قصرشیرین با تبیین شاخص ها و معیارهای یک نماینده صالح اظهار داشت: عشق به ولایت، ولایتمداری و داشتن تخصص و تجربه و حفظ حقوق بیت المال از جمله ویژگی و شاخصه های مهم یک نماینده اصلح است.
حجت الاسلام ملکی نخستین معیار در انتخاب یک نماینده اصلح را دینداری و تقوای الهی دانست و گفت: باید توجه کرد آیا نامزد نمایندگی مجلس حلال و حرام را رعایت می کند و اهل مسجد و نماز جمعه است و رفتارهای گذشته او دینی، شرعی و خداپسندانه بوده است یا خیر.
وی ادامه داد: معیار دوم در انتخاب افراد اصلح که بسیار مهم است اینکه آیا در عمل ولایتمدار بوده و در زمانی که باید مدافع نظام دینی باشد این کار را انجام داده و عمارگونه عمل و شفاف سازی کرده است؟.
وی اضافه کرد: کسی که این کارها را انجام نداده در مجلس خبرگان و شورای اسلامی هم مدافع نظام و رهبری نخواهد بود.
امام جمعه قصرشیرین گفت: یک نماینده باید در سخنانش وعده های دروغ به مردم ندهد که در حیطه مسئولیتش نباشد و دستاوردهای نظام اسلامی را زیرسوال نبرد بلکه باید به دنبال تقویت نظام باشد و اگر مسئولیتی در این نظام داشت عملکرد او چگونه بوده است.
حجت الاسلام ملکی افزود: اگر کسی در دوران مسئولیتش به دنبال منافع خود بود و در آن دوران به مردم خدمتی نکرده است بدانید اکنون هم این کار را نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: یک نماینده می خواهد برای سرنوشت 200 هزار نفر از مردم این سه شهرستان و در مراتب بالاتر برای همه مردم و نظام تصمیم گیری کند پس تنها به بیان رهبر توجه کنیم و معیار و ملاک ایشان را سرلوحه کار قرار دهیم تا در قیامت مدیون مردم نشوید و فقط برای رضای خدا رای دهید.
ارسال نظرات