تب تبلیغات انتخاباتی در اصلاندوز:

از نامهربانی با چهره شهر تا راه اندازی کارناوال تبلیغاتی کاندیداها

با آغاز تبلیغات انتخاباتی،ستادها و تشکل های سیاسی،با پرده نوشته ها،پلاکاردها و تصاویری که شعارهای تبلیغاتی آنها را به مردم عرضه می کند وارد میدان شده اند.
کد خبر: ۸۶۳۹۷۴۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۹ فروردین آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ادامه می یابد.

این تبلیغات در اجرای ماده ‌۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ماده ‌۴۰ آئین نامه اجرایی قانون، فعالیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

با آغاز تبلیغات انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی،ستادها و تشکل های سیاسی، با پرده نوشته ها، پلاکاردها و تصاویری که شعارهای تبلیغاتی آنها را به مردم عرضه می کند وارد میدان شده اند.

شور و شوق طرفداران کاندیدای انتخاباتی برای نمایش رخدادی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی در اصلاندوز به اوج خود رسیده است و این در حالی است که از زمان اعلام رسمی آغاز تبلیغات کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز یک روز نگذشته است.

با وجود هشدارهای قانونی و منع تبلیغات ناهنجار از جمله راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی تعدادی از کاندیداها، متاسفانه برخی از ستادهای تبلیغاتی بدون توجه به سیما و منظر شهری، پوسترهای تبلیغاتی نامزد مورد علاقه خود را در هر کجا که امکان داشته اند نصب کرده اند.

طرفداران این نامزدها با ایجاد کارناوال خیابانی در ساعت اولیه تبلیغات و بوق های ممتد نظم شهر را بر هم زده و در یک رقابت فشرده پوسترها و عکسهای نامزدهای خود را به ‌در و دیوار خیابانهای شهر می چسبانند.

موضوع قانون و قانون مداری نباید فقط شعاری برای سخنرانی ها باشد، کاندیدایی که با آلودگی صوتی باعث آزار و اذیت مردم می شود و قانون را زیر پا می گذارد نمی تواند در مجلس هم از حقوق با ارزش مردم دفاع کنند و در آینده هم این قانون گریزی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

اگر چه تبلیغات رسمی انتخابات به طور رسمی آغاز شده، اما برخی کاندیداها و طرفداران آنها از چندی پیش به طور غیررسمی و شیوه های مختلف، فعالیت های تبلیغاتی خود را آغاز کرده بودند.

عده ای از کاندیداها با برگزاری نشست ها ، جلسات مهمانی و پذیرایی ، فعالیت در فضای مجازی از جمله ایجاد کانال های تلگرامی و گروه های واتس آپی، دست گذاشتن روی موضوع های داغ به صورت غیررسمی برای خود تبلیغات کردند.

امیدواریم کاندیداهای محترم و طرفدارانشان کمی حرمت این شهروندان عزیز را رعایت کنند و از ایجاد ترافیک سنگین ، بوق زدن شبانه ، برهم زدن چهره شهر با چسباندن بیش از حد پوسترها ، پاره کردن پوستر کاندیدای رقیب و ریختن کاغذهای اضافی و …. بپرهیزند.

ارسال نظرات