نگارش زندگی تنها افسری که با دستور شهید صیاد اجازه تحصیل در دافوس را یافت
کتاب خاطرات تاریخ شفاهی امیر سرتیپ محمد حسن نامی، نوشته امیرمحمد عباس‌نژاد از سوی انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۸۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرمحمد عباس‌نژاد، نویسنده این کتاب گفت: نگارش خاطرات امیر سرتیپ محمدحسن نامی را به پایان برده‌ام. این خاطرات که در قالب تاریخ شفاهی نوشته‌ شده‌، روایت نامی از دوران کودکی است تا زمانی که ریاست سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در خاطرات امیر سرتیپ نامی به دوران آموزشی وی در دافوس، فعالیت به عنوان وابسته نظامی در کره شمالی، حضور در اداره دوم عملیات ستاد مشترک و تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز آمده است.

عباس‌نژاد در شرح خدمات امیر سرتیپ نامی توضیح داد: وی هنگامی که ریاست سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح را بر عهده داشت، کارهای ارزشمندی برای میله‌گذاری مرزی انجام داد. مرزبندی در جنوب تا جنوب شرقی با مدیریت او تامین شد. کار مهم دیگر در این زمینه، به کارگیری ترفند‌هایی در مرز‌های آبی ایران بود که به سمت داخل فرسایش نداشته باشند.

به گفته وی، امیر سرتیپ نامی در روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی که در لشگر 21 حمزه گردان 121 خدمت می‌کرد، از ناحیه سر مجروح شد. وی تنها افسری بود که با دستور شهید صیاد شیرازی اجازه تحصیل در دافوس را یافت.

وی گفت: کتاب خاطرات «امیر سرتیپ نامی» از سوی انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روانه بازار نشر خواهد شد.
ارسال نظرات