صدای دامداران به جایی نرسید/ کاهش نرخ خرید شیر خام

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: کارخانه‌جات به اجرای مصوبه دولت مبنی‌بر خرید شیر خام تن ندادند که همین امر مشکلاتی برای آنها بوجود آورده است.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۸۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا عزیزالهی مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران  در خصوص آخرین وضعیت خرید شیر خام از دامداران اظهار داشت: کارخانه‌جات حاضر به اجرای مصوبه دولت مبنی‌بر خرید شیرخام به نرخ 1440 تومان از دامداران نشدند که این امر مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران 1470 تومان است، افزود: این در حالی است که کارخانجات هر کیلو شیر خام را به نرخ 1200 تومان از دامداران خریداری می‌کنند که ما بارها راجع به این مسئله به سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده اعتراض کردیم اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

عزیزالهی با اشاره به خرید تضمینی شیر خام گفت: خرید تضمینی شیر خام نیاز به منابع مالی دارد و  دولت باید ردیف بودجه این منابع را همانند سایر کالاهای کشاورزی تامین کند که متاسفانه این امر از اول آذر ماه به سبب عدم اعتبارات لازم از سوی سازمان تعاون روستایی متوقف شده و بار مشکلات دامداران را بیش از پیش افزوده است.

عزیزالهی تصریح کرد: کارخانجات با توجه به اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی در سال 95 ندارند حاضر به افزایش قیمت خرید شیر خام از دامداران نیستند و لذا از سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده تقاضا داریم که برای کاهش بار مالی مشکلات دامداران تمهیداتی بیندیشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار