مدیرکل امور اقتصادی اردبیل:

درآمدهای حاصل از وصول مالیات در آبادانی شهرها و روستاها هزینه می‌شود

درآمدهای حاصل از وصول مالیات ارزش افزوده در آبادانی و توسعه شهرها و روستاها و در راستای رفاه حال عموم مردم هزینه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۹۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم مظفری در جلسه بررسی روند توزیع درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در اردبیل اظهار داشت: تا آخر دی‌ماه امسال رقمی بالغ بر 44 میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی روستاها و شهرها به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان اردبیل پرداخت شده است.

وی بیان کرد: درآمدهای حاصل از وصول مالیات ارزش افزوده در آبادانی و توسعه شهرها و روستاها و در راستای رفاه حال عموم مردم هزینه می‌شود که با توجه به این امر این میزان اعتبار حاصل از ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قرار گرفته است.

دبیرکارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع استان در مورد نحوه محاسبه نرخ مالیات بر ارزش افزوده گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده، هرساله از سوی دولت مشخص می‌شود تا در برابر فروش کالاها و خدمات از آنها دریافت شود.

مظفری تصریح کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده درصدی از مبلغ خالص صورت حساب فروش کالا یا خدمات است که در سال 94 نرخ مالیات بر ارزش افزوده، 9 درصد تعیین شده است و با اعمال این میزان در استان تحقق یافته است.

وی افزود: ارزش افزوده، تفاوت بین ارزش کالا و خدمات فروخته شده با ارزش کالا و خدمات خریداری شده و مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا یا خدمات، باید به فروشنده بپردازد و فروشنده کالا و خدمات، این مالیات را در زمان‌های معینی به دولت پرداخت می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار