انتقاد وزیر اسبق تعاون از سیاستهای اقتصادی دولت روحانی:
ناظمی اردکانی گفت: متاسفانه دولت پویایی و تحرک لازم را ندارد و همواره چشم به کمک خارجی­ها دوخته­است تا بلکه آنها به ایران سرازیر شوند و سرمایه گذاری نمایند.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۹۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمد ناظمی اردکانی وزیر اسبق تعاون در حوزه علمیه بریانک در خصوص معضلات جامعه و راهکار­های برون رفت از آنها اظهار کرد: رکود اقتصادی و به تبع آن بیکاری بزرگترین معضل فعلی کشور می­باشد. از زمانیکه دولت جدید مستقر شده، شاهد تعطیلی بالغ بر 14000 واحد تولیدی بوده­ایم و قریب به 200000 نفر اشتغال خود را از دست داده­اند و به علت کاهش رشد اقتصادی فرصت شغلی جدیدی نیز ایجاد نشده­است و این روند اگر همچنان ادامه یابد لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد ملی و معیشت مردم وارد می­سازد.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت پویایی و تحرک لازم را ندارد و همواره چشم به کمک خارجی­ها دوخته­است تا بلکه آنها به ایران سرازیر شوند و سرمایه گذاری نمایند یعنی همان هایی که در پسا برجام 1 با لغو یکسری از تحریم­های که گذاشته بودند به تصویب تحریم­های جدید و نه آن هم به صورت مخفیانه که به صورت کاملا آشکار این کار را انجام دادند و این نگاه یعنی چشم پوشی از ظرفیت­های بسیار گسترده و ممتاز داخلی، یعنی همان ظرفیت­هایی که ما را قادر ساخت در تحت بدترین تحریم ها همچنان به پیشرفت ادامه دهیم.

ناظمی اردکانی افزود:  البته منکر این نیستم که اگر با سیاست خارجی صحیح این تحریم­ها صورت نمی­گرفت پیشرفت کشور در سنوات گذشته رشد ناباورانه­ای ­پیدا می­کرد و این نگاه قبل از اینکه رونق اقتصادی در داخل ایجاد سازد باعث رونق کارخانجات خارجی می­شود.

وزیر اسبق تعاون در این نشست بیان کرد:  مدیران در صورتیکه مانند مدیران و فرماندهان زمان دفاع مقدس از خود گذشتگی نشان دهند و به دنبال رفاه خود و خانواده خود نباشند قادر خواهند بود تا از ظرفیت­های مادی و معنوی کشور استفاده بهینه نموده و نیازهای مردم را تامین کنند. مدیرانی که روی به اشرافی­گری بیاورند، قادر به رفع مشکلات مردم نیستند و در نتیجه باعث بدبینی، نارضایتی و ناامیدی در جامعه می­شوند.

وی با اشاره به مطرح شدن برجام 2 عنوان کرد: برای من این سوال وجود دارد که آیا این دولت با عدم تحرک و پویایی قادر به اجرا خواهد بود، یا اینکه طرف خارجی میدان و صحنه را بدست خواهد گرفت تا علاوه بر جبران زیان­های خود در دوران تحریم اقتصادی، منافع چند برابری را برای خودش دست و پا کند و مسئولین دولتی ما علاوه بر ضرر و زیان­های دوران تحریم، دچار یکسری زیان­های سیاسی فرهنگی و اجتماعی می­شود که لطمه به استقلال کشور است. به عبارت دیگر  آیا رفع تحریم تا رونق اقتصادی روی خواهد داد یا تحریم تا نفوذ.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: ما در مجلس آینده اگر توفیق شود، در جهت تکمیل و ترمیم کابینه برای اجرای برجام2، این آمادگی را داریم که به دولت کمک کنیم در جهت کابینه جوان و پویا که اشتغال­زایی را در عین مهار تورم دنبال نماید. این حرف "که مهار تورم، لازمه­اش رکود اقتصادی است" خیلی وقت است که در دنیا منسوخ شده است. ما می­توانیم در عین سیاست کنترل تورم، سیاست­های اشتغال­زایی را ادامه دهیم.

وی گفت: در صورتیکه در حال حاضر دولت اشتغال­زایی را فدای مهار تورم کرده­است. برای تحقق برجام2 لازم است تا جوانگرایی و پویایی در دولت صورت گیرد و مغزهای خلاق و درس خوانده بیاییند و با کنار گذاشتن محافظه کاری وکنار آمدن با غرب رونق اقتصادی حکم فرما گردد.

وزیر اسبق تعاون بیان کرد: ما در مجلس آینده به دنبال این خواهیم بود که از حیث نظارتی، دولت را در انتخاب کابینه­ای کارا و کارآمد کمک کرده و از این در امور مختلف  سیاسی ، فرهنگی، معیشتی، اشتغال و پاسداری از عزت و آرمان­های انقلابی ملت بزرگ و شهیدپرور ایران یاری کنیم.

ارسال نظرات