رزمایش پدافند غیر عامل در مرکز تحقیقات توتون ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۹۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی، دومین رزمایش پدافند غیرعامل بمناسبت هفته پدافند غیر عامل در تاریخ 94/8/5 در مجتمع تحقیقات توتون ارومیه و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ونیروهای نظامی وانتظامی برگزار شد.

در ابتدای این رزمایش بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید جناب آقای رنجبر معاون محترم مرکز تحقیقات توتون ارومیه مطالبی در مورد  رزمایش پدافند غیرعامل  واهمیت آن مطالبی را ارائه فرمودند وی افزود پددافند غیر عامل مسئله ای نیست که به سادگی از کنار آن گذشت وهمیشه باید هوشیاری کامل هم از طرف مسئولان وهم از طرف مردم جدی حفظ شود وی گفت اگر اقدامات اولیه پدافند غیر عامل به درستی در کشور اجرا شود آسیب های بعد از بمباران احتمالی دشمن به حداقل خواهد رسید وار تبعات منفی روانی جامعه ممانعت خواهد شد.

همچنین در ادامه  نجمی جانشین فرماندهی ناحیه سپاه ارومیه توضیحات مفصلی در مورد سناریو و چگونگی اجرای رزمایش پدافند غیرعامل اراائه کردند. وی گفت: امروز مسئله پدافند غیرعامل امری مهم و حیاتی در کشور است.

در ادامه رزمایش با بصدا درآمدن آژیر اعلام وضعیت قرمز سریعا آب-برق وگاز مرگز قطع تا تهدیدات بمباران هوایی دشمن  به حداقل کاهش یابد ، سپس چند نقطه از محل مورد اصابت قرار گرفت و تعدادی از کارگرانی که در آن محل مشغول کار بودند مورد به صورت فرضی مورد آسیب جدی قرار گرفتند که بلافاصله با حضور نیروهای امدادی مصدومین مورد مداوا ومکان های مورد حریق خاموش شدند از نقاط بارز این رزمایش اقدام سریع و به موقع یگان های عمل کننده بود و مسئله امداد ونجات به خوبی به معرض نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات