نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان:
نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان گفت: مجلس خبرگان بازوی توانمندی برای کشور است.
کد خبر: ۸۶۴۰۱۷۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله هاشم نیازی خرم آبادی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه ترکیب فعلی مجلس خبرگان رهبری ترکیب خوبی است، اظهار داشت: امیدواریم این دوره نیز کسانی به مجلس خبرگان راه یابند که بتوانند خط رهبری را تقویت کنند.

مجلس خبرگان رهبری مجلس رای، فکر و اندیشه است

وی به سوالی درخصوص نظر ایشان در باره کاندیداتوری جوانان در مجلس خبرگان چنین پاسخ داد: مجلس خبرگان رهبری جای افرادی است که از پختگی لازم برخوردار باشند و این امر مانند نمایندگی مجلس نیست بلکه افرادی باید به این مجلس راه یابند که مراحلی از علم، تحصیل و تدریس را طی کرده باشند.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان افزود: مجلس خبرگان رهبری مجلس رای، فکر و اندیشه بوده و لازمه حضور در آن گذراندن دوره های فقاهت است که در سن جوانی این امر میسر نیست.

مجلس خبرگان بازوی توانمندی برای کشور است

آیت الله نیازی خرم آبادی به اولویت های مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان بازوی توانمندی برای کشور بوده که دارای کمسیون هایی است که به منظور تقویت نظام و رهبری در کنار سایر مسئولین نظام نشست هایی برگزار می کنند همچنین در این نشست ها اعضاء مواضع خود را در راستای تقویت قوای کشور بیان کرده و هنگام بروز مسائل بحرانی در کشور به میدان می آیند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اعتبار بین المللی پیدا کرده و نقش اول منطقه را دارد، بیان داشت: ایران به عنوان کشوری مقتدر در منطقه مطرح بوده که اقتدار آن به خاطر داشتن منطقی روشن در مواضع خود می باشد در حالیکه دشمن از مواضع منطقی برخوردار نیست.

آیت الله نیازی خرم آبادی با بیان اینکه امروز ایران اعتبار بین المللی پیدا کرده و نقش اول منطقه را دارد دیگر مسئله جنگ نظامی در کشور مطرح نبوده و دشمن فهمیده با تجهیزات نظامی نمی تواند وارد صحنه شود، اضافه کرد: تنها چیزی که برای دشمن باقی مانده فضای مجازی است و در کشور ما بیش از 350 شبکه مجازی وجود دارد که استفاده از این فضا تنها در ایران مجانی بوده و دشمن برای این کار میلیاردها دلار صرف کرده است.

مترقی تر از شورای نگهبان در دنیا وجود ندارد

وی ادامه داد: همین فضای مجازی اکنون کاملا ضعف پشتوانه منطقی دشمن را مشخص کرده و ملت ها متوجه شده اند چهره دشمن چیزی جز تزویر و دروغ و فرافکنی نیست اما در مقابل مواضع ایران مشخص بوده و اعلام می کند ما طرفدار عدالت هستیم که در صورت ظلم به یک کشور او را از جنبه های غیرنظامی کمک می کنیم زیرا بنای ما دخالت نظامی نیست.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان در پاسخ به سوالی در خصوص دخالت دشمن در انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان بیان داشت: این اقدامات دشمن تاثیرگذار نبوده زیرا ملت ما آگاه بوده و می دانند دشمن به دنبال فرافکنی است لذا نقش خود را بهتر ایفا کرده و دشمن نیز از اقدامات منفی خود در کشور نتیجه عکس خواهد گرفت.

آیت الله نیازی خرم آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی مقابله با موج های تخریبی بر علیه شورای نگهبان در امر تائید صلاحیت کاندیداها اینگونه گفت: روشنگری هایی که مقام معظم رهبری در اینباره انجام داد مقدار زیادی از فرافکنی ها را برای ملت روشن نمود لذا اگر مردم ما به مجالسی همچون مجالس مشابه شورای نگهبان در کشورهای مترقی نگاه کنند خواهند دید مترقی تر از شورای نگهبان در دنیا وجود ندارد.

لزوم کار فرهنگی برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان

وی اضافه کرد: در کشورهای دیگر دنیا از جمله فرانسه هنگامی که به صلاحیت فردی رای داده می شود افراد دیگر حق اعتراض ندارند در حالیکه در کشور ما بعد از رد صلاحیت ها افراد می توانند اعتراض خود را برای بررسی مجدد اعلام کنند لذا اگر همه دنیا را بگردیم تشکیلاتی مترقی تر از شورای نگهبان وجود ندارد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان در پاسخ به سوال دیگر در خصوص علت عدم اهتمام مردم به شرکت در انتخابات خبرگان رهبری گفت: این امر می تواند بخاطر این باشد که نقش مجلس خبرگان برای مردم درست تبیین نشده است ولی اکنون که در پنجمین دوره مجلس خبرگان هستیم می بینیم مردم حساسیت بیشتری به آن دارند.

آیت الله نیازی خرم آبادی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم به حضور در انتخابات خبرگان رهبری نیاز به کار فرهنگی دارد عنوان کرد: مردم ما از رشد و آگاهی بالایی برخوردار بوده و همیشه در انتخابات به صحنه می آیند در حالیکه در کشورهای پیشرفته تنها احزاب بحث انتخابات را پیش می برند.

ارسال نظرات