وی با بیان اینکه: فضای رسانه با تنوعی که دارد بهترین وسیله برای این کار است افزود: ماهواره در بعد بی ثباتی خانواده ها خیلی تاثیر دارد به این جهت که وقتی بنیان های ارزشی و اسلامی در خانواده ها متزلزل شود و کانون خانواده به فضایی تبدیل شود که علقه ها و محبت ها از بین برود طبیعتا اولین کانون تاثیر گذار در جامعه یعنی خانواده متزلزل می شود.
ادیب زاده گفت: نکته دوم این است که این شبکه ها بر فضای سیاسی هم تاثیر دارند و می خواهند نظام ارزشی افکار عمومی را تغییر دهند ارزش ها و آرمانهای انقلاب را خدشه دار کنند و آنها را دست نیافتنی جلوه دهند.
وی ادامه داد: این شبکه ها ذائقه ارزشی مردم را با فضای تبلیغاتی رسانه دچار تزلزل می کنند و قصد دارند باورهای پشتوانه ارزشی نظام را که مردم می باشند از بین ببرند.
مدیر حوزه علوم انسانی دانشگاه تهران اظهار داشت: حتی در بعد اقتصادی هم نقش رسانه ها می تواند مخرب باشد به این جهت که با رواج فرهنگ مصرف گرایی و تنوع طلبی و اسراف و تجمل گرایی جامعه را به سمتی می برند که مردم مصرف گرا شوند و حتی اینکه مردم مصرف کننده اجناس و برندهای خارجی شوند و این به تولید داخلی ما ضربه می زند.
ادیب زاده تصریح کرد: علاوه بر این اتفاقات که در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگ و خانواده رخ می دهد در فضاهای اجتماعی نیز بسیاری از مشکلات ایجاد شده و فضا برای مدهای غربی و ضد ارزشی که در ماهواره ترویج می شود و اعتیاد و بد حجابی و منکراتی از این دست مهیا می شود.
وی در خاتمه گفت: وقتی خوراک فکری مردم ما را کسانی از آن طرف مرزها تأمین کنند که نه تنها دلسوز مردم ما نیستند بلکه دشمن و مخرب هستند تاثیر این مسئله بر اندیشه ها و آرمان و افکار جامعه به خوبی نمایان می شود ما باید بسیار مراقبت کرده و و جامعه را آگاه کنیم تا تحت تاثیر این رسانه ها قرا نگیرند و واکسینه شوند که انشاء الله بتوانیم فضای رسانه ای ارزشی خود را همچنان حفظ کنیم.