مدیر حوزه علوم انسانی دانشگاه تهران در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
وقتی خوراک فکری مردم ما را کسانی از آن طرف مرزها تأمین کنند که نه تنها دلسوز مردم ما نیستند بلکه دشمن و مخرب هستند تاثیر این مسئله بر اندیشه ها و آرمان و افکار جامعه به خوبی نمایان می شود
کد خبر: ۸۶۴۰۱۷۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
حجت الاسلام محمد رضا ادیب زاده مدیر حوزه علوم انسانی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: فرهنگ ما مورد تهاجم غرب قرار گرفته و آنها به دنبال تغییر خانواده های ما از درون و بعد در سطح جامعه هستند.

وی با بیان اینکه: فضای رسانه با تنوعی که دارد بهترین وسیله برای این کار است افزود: ماهواره در بعد بی ثباتی خانواده ها خیلی تاثیر دارد به این جهت که وقتی بنیان های ارزشی و اسلامی در خانواده ها متزلزل شود و کانون خانواده به فضایی تبدیل شود که علقه ها و محبت ها از بین برود طبیعتا اولین کانون تاثیر گذار در جامعه یعنی خانواده متزلزل می شود.

ادیب زاده گفت: نکته دوم این است که این شبکه ها بر فضای سیاسی هم تاثیر دارند و می خواهند نظام ارزشی افکار عمومی را تغییر دهند ارزش ها و آرمانهای انقلاب را خدشه دار کنند و آنها را دست نیافتنی جلوه دهند.

وی ادامه داد: این شبکه ها ذائقه ارزشی مردم را با فضای تبلیغاتی رسانه دچار تزلزل می کنند و قصد دارند باورهای پشتوانه ارزشی نظام را که مردم می باشند از بین ببرند.

مدیر حوزه علوم انسانی دانشگاه تهران اظهار داشت: حتی در بعد اقتصادی هم نقش رسانه ها می تواند مخرب باشد به این جهت که با رواج فرهنگ مصرف گرایی و تنوع طلبی و اسراف و تجمل گرایی جامعه را به سمتی می برند که مردم مصرف گرا شوند و حتی اینکه مردم مصرف کننده اجناس و برندهای خارجی شوند و این به تولید داخلی ما ضربه می زند.

ادیب زاده تصریح کرد: علاوه بر این اتفاقات که در تمامی حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگ و خانواده رخ می دهد در فضاهای اجتماعی نیز بسیاری از مشکلات ایجاد شده و فضا برای مدهای غربی و ضد ارزشی که در ماهواره ترویج می شود و اعتیاد و بد حجابی و منکراتی از این دست مهیا می شود.

وی در خاتمه گفت: وقتی خوراک فکری مردم ما را کسانی از آن طرف مرزها تأمین کنند که نه تنها دلسوز مردم ما نیستند بلکه دشمن و مخرب هستند تاثیر این مسئله بر اندیشه ها و آرمان و افکار جامعه به خوبی نمایان می شود ما باید بسیار مراقبت کرده و و جامعه را آگاه کنیم تا تحت تاثیر این رسانه ها قرا نگیرند و واکسینه شوند که انشاء الله بتوانیم فضای رسانه ای ارزشی خود را همچنان حفظ کنیم.

ارسال نظرات