مدیر کل کمیته امداد استان البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۳ هزار حامی نیکوکار در استان البرز بیش از ۶۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام تحت کفالت خود و در قالب طرح اکرام کمیته امداد مساعدت کردند.
کد خبر: ۸۶۴۰۲۲۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، علی سالارکیا با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام از طرح‌های موفق این نهاد در طی 15 سال اخیر است که با استقبال گسترده و بی نظیر خیرین مواجه شده است اظهار داشت: سرانه پرداختی ماهیانه حامیان طرح اکرام ایتام البرز در حالی 250 هزار تومان است که عدد کشوری آن به  97 هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این امر نشان از همت والا و توجه ویژه خیرین به امور مستمندان دارد،  تصریح کرد : با اجرای طرح اکرام ایتام و همچنین طرح محسنین ، عدالت اجتماعی توسعه و مسیر فقر زدایی هموارتر می‌شود‌.

مدیرکل کمیته امداد البرز  به تقویت روحیه همکاری و مناسبات حسنه انسانی در بین افراد جامعه اشاره کرد و اگفت : اجرای این طرح سبب کاهش تبعات فردی- اجتماعی و اقتصادی فقدان پدر یا مادر در تربیت فرزندان و تعالی خانواده در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان البرز  به منظور تامین آتیه ایتام، بخشی از مبالغ پرداختی حامیان را در یک حساب مشخص بنام یتیم پس انداز می‌کنیم تا در آینده منبع مناسبی برای تامین هزینه‌های اشتغال ، مسکن و ازدواج آنان باشد.

سالارکیا گفت : این نهاد در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای جهت ایتام تحت حمایت اجرا می‌کند که نمونه آن می‌توان به جشن تولد فرشتگان که مختص ایتام بی سرپرست است، اشاره کرد که در هر فصل توسط این نهاد با حضور حامیان ایتام برگزار می‌شود‌.

مدیرکل کمیته امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 23 هزار حامی نیکوکار در استان البرز بیش از 60 میلیارد‌ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام تحت کفالت خود و در قالب طرح اکرام کمیته امداد مساعدت کردند، بیان کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند در راستای دعوت و جذب سایر حامیان نیز با این اداره کل همکاری کنند.
ارسال نظرات