رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: تخریب چهره پزشکان در دید عموم مردم و از بین بردن اطمینان آن‌ها به یک قشر مرجع، به ضرر سلامت جامعه است.
کد خبر: ۸۶۴۰۲۳۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد رئیس‌زاده، از تخریب چهره جامعه پزشکی توسط رسانه‌ها گلایه کرد و گفت: امروزه تصویر بسیار نادرستی از جامعه پزشکی کشور در رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و مردم تصور می‌کنند پزشکان جامعه همگی افراد مادیگرا و زیرمیزی بگیر هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: تخریب چهره پزشکان در دید عموم مردم و از بین بردن اطمینان آن‌ها به یک قشر مرجع، به ضرر سلامت جامعه است و دیگر این تصویر نادرست به راحتی قابل ترمیم نیست و سالیان سال در اذهان عمومی باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه نباید اعتماد مردم را خصوصاً به سه گروه قاضی، پلیس و پزشک تضعیف کرد، گفت: برای مثال اگر در ذهن مردم حک شود که پلیس با دزدان و اراذل و اوباش دست به یکی است، دیگر مردم ما هیچ احساس امنیت و آرامشی روانی نخواهند داشت؛ جامعه پزشکی که مردم مراجعات متعدد به آن‌ها دارند نیز به همین گونه است، نباید بیمار تصور کند که پزشک به او به چشم یک منبع درآمد نگاه می‌کند.

تعمیم تخلفات پزشکی به همه پزشکان نادرست است
رئیس‌زاده، خاطرنشان کرد: اگر چه در جامعه پزشکی یک سری تخلفاتی وجود دارد اما برجسته کردن این نقاط منفی و تعمیم آن به همه پزشکان کار درستی نیست؛ با مورد تهاجم قرار گرفتن جایگاه پزشکان از سوی رسانه‌ها و نسبت دادن یک قصور از سوی یک پزشک به کل جامعه پزشکی، شاهد کمرنگ شدن جایگاه پزشک نسبت به گذشته و کاهش از خودگذشتگی پزشکان و اعتماد مردم نسبت به این قشر هستیم؛ در گذشته پزشکان به عنوان طبیب و محرم خانواده‌ها بیشتر قابل احترام بودند اما اکنون با صنعتی شدن کشور و توسعه رسانه یک ضعف کوچک پزشکی بزرگنمایی می‌شود درحالی‌که همین الان هیچ قشری از کشور به اندازه جامعه پزشکی برای دفاع از وطن در دل میدان خطر نیست.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: فوق تخصص و هیئت علمی ما بسیجی‌وار کیف خود را برمی‌دارد و از مطب، زندگی، کارانه خود می‌گذرد و برای دفاع از این کشور از همه هستی خود مایه می‌گذارد؛ اگرچه در مواقعی که تهدیدی مورد توجه کشور باشد همه اقشار ایستادگی می‌کنند اما به جرأت می‌توان گفت جامعه پزشکی بیشترین رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها را دارد؛ درحال حاضر تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی داریم که در کانون خطر و در جبهه مقاومت برای دفاع از امنیت این کشور در حال خدمت‌رسانی هستند.

رسانه‌ها به فداکاری‌های پزشکان نمی‌پردازند
وی گفت: قطعاً همه اقشار مدافع حریم کشور هستند اما فداکاری‌های جامعه پزشکی قابل انکار نیست و این قشر زحمت‌کش هیچ‌گاه صحنه را خالی نکرده است؛ بنابراین شایسته نیست معدود تخلفات پزشکی را در رسانه‌ها اینچنین برجسته کرد؛ متاسفانه رسانه‌ها به فداکاری‌های پزشکان نمی‌پردازند اما اگر حادثه‌ای مانند بیمارستان خمینی شهر پیش بیاید، همه رسانه‌ها آن را بزرگ می‌کنند.

پرداخت نامناسب و کاریکاتوری رسانه‌ها به حوزه سلامت
رئیس‌زاده، ادامه داد: به اعتقاد بنده رسانه‌ها به حوزه سلامت به صورت کاریکاتوری می‌پردازند؛ تخلفات را بزرگ می‌کنند و فداکاری‌های جامعه پزشکی را کوچک و باریک نشان می‌دهند؛ پرداخت رسانه‌ها به موضوعات متناسب با واقعیت نیست و در کل، بی‌آبرو کردن جامعه پزشکی در چشم مردم به ضرر خود جامعه است و اکنون جامعه پزشکی نیاز به ترمیم چهره خود دارد.

 قصورات پزشکی باید به حداقل برسد
وی در پایان متذکر شد: ما اطمینان داریم که قصورات پزشکی مهم هستند و با جان و مال مردم سر و کار دارد؛ ضرر این تخلفات مستقیماً متوجه مردم است و باید تلاش شود غفلت و سهل‌انگاری‌های پزشکان به حداقل و یا صفر برسد.
ارسال نظرات