خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی پیش بینی کرد:

افزایش سه برابری گروه های جهادی در نوروز 95

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام هشت گروه جهادی مهمان در قالب ۶۰۰ نفر به مناطق محروم استان در ایام نوروز سال ۹۵ خبر داد و گفت: ثبت نام گروه‌های جهادی در نوروز سال ۹۵ حداقل سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.
کد خبر: ۸۶۴۰۲۹۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد زهرایی ظهر امروز ( 1 اسفند) در سومین جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی استان اظهار کرد: بسیج سازندگی سه ماموریت اقتصاد مقاومتی، اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی و اردوهای جهادی را بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی 6 کمیته در زیر مجموعه خود دارد، افزود: اردوهای ۱۲ روزه دانشجویی، هفت‌روزه مساجد و محلات، ۱۰ روزه دانش‌آموزی، سه روزه کارمندان و بیمارستان های تخصصی بهداشتی و درمانی از جمله انواع اردوهای جهادی در بین اقشار مختلف بسیج است.

 

 اعزام ۸ گروه جهادي مهمان به مناطق محروم در نوروز ۹۵
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام هشت گروه جهادی مهمان از خارج استان در قالب 600 نفر به مناطق محروم استان در ایام نوروز سال 95 خبر داد و گفت:  17 گروه مساجد و محلات، چهار گروه دانشجویی، 10 گروه تخصصی مهندسی، 41 گروه حلقه صالحین، دو گروه پزشکی از دیگر گروه‌های اعزامی در نوروز 95 به مناطق محروم استان هستند.

 

وی عنوان کرد: ثبت نام گروه های جهادی در ایام نوروز سال 95 حداقل سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت و باید خودرو، لوازم داندان پزشکی و تجهیزات برای اسکان این گروه های جهادی در مناطق محروم فراهم شود.

 

زهرایی با اشاره به اینکه در سال جاری 24 هزار و 600 نفر جهادگر به مناطق محروم استان اعزام شدند، بیان کرد: در این مدت 49 گروه هفت‌روزه محلات و مساجد و یک هزار و 200 نفر در اردوهای یک روزه حلقه‌های صالحین شرکت کرده‌اند.

 

وی همچنین به برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 2 هزار و 930 دانش‌آموز در قالب این اردوها به مناطق مختلف استان اعزام و در کار بازسازی 196مدرسه شرکت کرده‌اند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری 68  گروه به اردوهای سه روزه و 57 گروه به اردوی 10 تا 12 روزه دانشجویی و هشت گروه به اردوی جهادی مهمان از خارج استان اعزام شدند.

 

زهرایی  با اشاره به اینکه در سال جاری 111 پروژه محرومیت زدایی به بهره‌برداری رسیده، گفت: برای اجرای این پروژه ها 3 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

به گفته وی امسال تعداد 88 پروژه کوچک و زوده بازده  با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان میلیون ریال از محل قرارگاه قرب کوثر انجام شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال یکصد میلیون تومان بسته فرهنگی و بهداشتی از قرارگاه قرب کوثر در بین محرومان استان توزیع شد، ادامه داد: در بخش اقتصاد مقاومتی 10 هزار نفر آموزش عمومی و 2 هزار و 300 نفر آموزش‌های تخصصی را دریافت کردند.

 

زهرایی با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و 400 کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان راه اندازی شده، خاطر نشان کرد: تاکنون 808 کارگاه اقتصاد مقاومتی  با اعتبار 10 میلیارد تومان استارت آن  در استان زده شده تا مانع مهاجرت روستائیان شویم و در این زمینه سعی شده چرخه بازار مطمئنی نیز برای آنان به وجود آید تا کارگاه تعطیل نشود.

 

وی به طرح همگام سازی کشاورزان «هسته فلاحین» اشاره کرد و اظهار داشت: 123 هسته فلاحین در عرصه‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی و باغی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح با استفاده از تجربیات کشاورز نمونه  در استان فعالیت دارند.

 

زهرایی بیان کرد: در این طرح 3 هزار و 200 نفر از کشاورزان عضو هسته‌های فلاحین هستند.


منبع: خبرگزاری شبستان

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار