مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مرحله اول آزمون المپیادهای علمی دانش آموزان در استان و شرکت حدود یک هزار و 800 نفر در این رقابت علمی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۰۳۱۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان روز جمعه ضمن بازدید از حوزه های آزمونی سنندج در دبیرستان های فرزانگان و مولوی با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این آزمون یک هزار و 794 دانش آموز کردستانی شرکت کرده اند که از این تعداد 924 نفر دانش آموز دختر و 870 نفر پسر هستند.

وی با بیان اینکه آزمون المپیادهای علمی دانش آموزان همزبان با سراسر کشور از روز 27 بهمن ماه در سطح شهرستانها و مناطق تابعه استان آغاز شده است گفت: این آزمون به مدت 4 روز در حوزه های استان برگزار و امروز آخرین روز برگزاری آزمون است.

قربانی تعداد رشته های آزمون المپیادهای علمی دانش آموزان را 8 رشته عنوان کرد و اظهار داشت : دانش آموزان در این آزمون ها در رشته های کامپیوتر، شیمی، زیست شناسی، ریاضی، ادبی، اختر فیزیک و سلول های بنیادی و پزشکی با هم به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه این آزمون اواخر اسفند ماه سال جاری اعلام خواهد شد گفت: در صورت قبولی دانش آموزان ، نفرات برگزیده به مرحله دوم آزمون راه می بایند که زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات