نیروگاه گازی تولید برق ۵ مگاواتی توسط بخش خصوصی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در ورودی شهر بیله‌سوار احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۱۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در نشست با فرماندار شهرستان بیله‌سوار، این شهرستان، را مستعدترین نقطه برای احداث نیروگاههای گازی کوچک جهت تولید برقدانست و گفت:احداث نیروگاه گازی کوچک تولید برق5مگاواتی توسط بخش خصوصی با اعتبار120میلیارد ریال در ورودی شهر بیله سوار احداث و تا شهریور ماه1395تکمیل خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از این نیروگاه گازی علاوه بر حل مشکلات نوسانات برق شهر بیله سوار می توان از حرارت تولیدی این نیروگاه برای کشت های گلخانه ای استفاده کرد .

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مدیر عامل شرکت توزیع برق استان به منظور خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان و افتتاح پروژه‌های اداره برق شهرستان در ایام دهه فجر به عمده ترین مشکلات حوزه برق رسانی موجود در شهرستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در زمینه رفع نوسانات برق شهر بیله‌سوار و جعفرآباد اقدامات لازم و سریع انجام شود.

حلیم افزود: موقعیت‌سنجی برای احداث نیروگاه تولید برق در شهر بیله‌سوار انجام شده است و این نیروگاه در ورودی شهر در منطقه روستای زرگر واقع خواهد بود که با احداث این نیروگاه نوسانات برق و ضعف برق شهر بیله‌سوار حدود 50 درصد رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: انرژی خورشیدی به صورت چمدانی برای 300 خانوار عشایر کوچ نشین خریداری شده و کمتر از یک ماه دیگر در اختیار عشایر شهرستان قرار می‌گیرد که 15 درصد هزینه فقط از عشایر دریافت می‌شود و 85 درصد هزینه توسط دولت پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات