مدیرکل راه و شهرسازی استان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان در تاریخ 29 و 30 بهمن ماه امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۵۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری ، قاسم قاسمی اظهار داشت : در اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ 29 و 30 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

وی در ادامه در خصوص رشته‌های مرتبط به این آزمون عنوان کرد : رشته‌های مهندسی معماری(نظارت و طراحی)، شهرسازی، عمران(نظارت و محاسبات)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی(پایه۳) و همچنین آزمون‌های حرفه‌ای کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، مکانیک، برق و نقشه‌برداری برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی(پایه‌۳) و آزمون‌های تعیین صلاحیت معماران تجربی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار تجربی بطور هماهنگ و همزمان برگزار گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را 1933 نفر اعلام کرد و افزود : این تعداد شرکت کننده نسبت به مردادماه امسال 10 درصد افزایش داشته است.

قاسمی افزود : سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان مردادماه سال 94 است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت‌نام اقدام و در نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده کان لم یکن تلقی شده با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

وی در خصوص ثبت‌نام مهندسان در آزمون مذکور اظهار داشت: ثبت‌نام این آزمون‌ها ‌به ‌صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir صورت پذیرفته است.

گفتنی است قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار خواهد شد.

ارسال نظرات