حجت الاسلام زمانی :

اشعار مداحی باید همه فهم باشد/ انتخاب شعر صحیح در ترویج فرهنگ صحیح اهل البیت(ع) تاثیر گذار است

بسیج مداحان: حجت الاسلام زمانی گفت: انتخاب شعر صحیح در مداحی در ترویج فرهنگ صحیح اهل البیت(ع) تاثیر گذار است.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۸۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرنگار بسیج مداحان،حجت الاسلام محمد زمانی در گردهمایی مداحان جوان در محل هتل نخل مشهد اظهار داشت: باید بدانیم که سهم ما از ادبیات مذهبی چیست. وی با بیان اینکه شناخت ظرفیت های ادبیات مذهبی بسیار مهم است، افزود: امروز ظرفیت های بسیاری وجود دارد که بیست سال پیش اینگونه نبود. حجت الاسلام زمانی با اشاره به اینکه شعر باید بتواند عواطف مردم را به دست بگیرد، ادامه داد: شاعران بسیاری تربیت شده اند که باید از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد. وی در ادامه تصریح کرد: وفور شعر وجود دارد و امروز خواندن شعر یکی از بخش های زندگی ما شده است. 
وی با بیان اینکه مداح باید مشاور شعر داشته باشد، بیان داشت: انتخاب شعر صحیح در ترویج فرهنگ صحیح اهل البیت(ع) تاثیر گذار است. حجت الاسلام زمانی به بیان ویژگی های شعر ممتاز پرداخت و گفت: برخی شعرها در عین سادگی دارای محتوای غنی است. 
وی با بیان اینکه اشعار باید همه فهم باشد، خاطر نشان کرد: مخاطب به خوبی اشعار را متوجه شده و این ابیات را به ذهن خود میسپارند. وی با اشاره به اینکه باید در اشعار ما مباحث روز مطرح باشد، بیان داشت: شناساندن جبهه حق و باطل و الگو دادن به مستمع از مهمترین نکات در انتخاب شعر است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار