کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت نسخه غربی را بر اقتصاد مقاومتی ارجحیت داده است و این نشان دهنده اقتصاد لیبرالیستی است و این تفکر را در سفرهای اروپایی رییس جمهور به سایر کشورهای خارجی و بستن قراردادهای خسارت آفرین برای اقتصاد داخلی کشور به خوبی دیده می‎شود.
کد خبر: ۸۶۴۰۷۸۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

علی یونسی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سالروز ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: با وجود اینکه یک سال از ابلاغ این برنامه می گذرد، کارنامه دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی اثرات ارزنده‎ای در خود ندارد و این کارنامه در معرض دید مردم است تا نمره اقتصادی دولت را لحاظ نمایند.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به اقتصاد مقاومتی برنامه‎ای نداشته است افزود: دولت یا اقتصاد مقاومتی را قبول ندارد و یا اینکه اگر با دید مثبت بنگریم از ابزار لازم و افراد متعهد برای عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی برخورردار نیست.

یونسی خاطر نشان کرد: عدم قبولی اقتصاد مقاومتی از دولت که در راس امور اجرایی قرار دارد به بدنه وزرا نیز منتقل شده است که به اقتصاد مقاومتی اهمیت نمی‎دهند و سیاست خارجی را مهم تصور می‎نمایند.

این اقتصاددان در پایان افزود: دولت نسخه غربی را بر اقتصاد مقاومتی ارجحیت داده است و این نشان دهنده اقتصاد لیبرالیستی است و این تفکر را در سفرهای اروپایی رییس جمهور به سایر کشورهای خارجی و بستن قراردادهای خسارت آفرین برای اقتصاد داخلی کشور به خوبی دیده می‎شود.

ارسال نظرات