با گذشت بیش از یک ماه از لغو تحریم‌ها، هنوز کانال بانکی رسمی میان ایران و پاکستان ایجاد نشده است که این امر ابراز ناراحتی تجار پاکستان را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۸۶۴۰۷۸۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از بیزینس ریکوردر، صادرکنندگان پاکستانی در تلاش برای یافتن یک راه رسمی بانکی برای تقویت تجارت با ایران هستند.

آنها می‌گویند پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، فرصت‌های جدید و چشمگیری برای صادرکنندگان و تاجران پاکستانی ایجاد شده است تا روابط تجاری با ایران را تقویت کنند اما نبود یک کانال بانکداری رسمی مانعی بر سر چشم‌انداز تقویت روابط تجاری دو کشور است.

وحید احمد، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و سبزیجات پاکستان گفت پاکستان می تواند بیش از 75 میلیون دلار میوه و محصولات ارزش افزوده به ایران صادر کند اما این امر نیازمند توجه دولت به ایجاد تسهیلات برای صادرکنندگان است. به منظور بهره بردن از لغو تحریم‌ها، یک کانال بانکی رسمی برای تقویت صادرات به ایران ضروری است.

وی افزود: «پاکستان پتانسیل صادرات نارنگی به ارزش 50 میلیون دلار، انبه به ارزش 13 میلیون دلار و محصولات ارزش افزوده به ارزش 12 میلیون دلار را دارد.»

وی خواستار اتخاذ یک سیاست‌بلندمدت برای در دست گرفتن بازار ایران شد و افزود اکنون زمان مناسبی است که دولت یک کانال بانکی مناسب میان دو کشور ایجاد کند.

وحید خاطر نشان کرد دولت فدرال باید یک هیئت تجاری عالی رتبه به ایران اعزام کند تا فرصت های صادراتی را بررسی کنند.

ارسال نظرات