ملی پوش المپیکی تیم ملی تیراندازی ایران گفت: امیدوارم با دعای مقام معظم رهبری رویایی ترین مسابقه ام در برزیل رقم بخورد.
کد خبر: ۸۶۴۰۸۰۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاري بسیج، مه‌لقا جام‌بزرگ يكي از تيراندازاني است كه علاوه بر كسب عناوين مختلف براي دومين دوره متوالي سهميه المپيك را نيز به دست آورده است. بانوي تيرانداز از معدود ورزشكاراني است كه با حجاب كامل اسلامي در ميادين ورزشي حاضر شده و با حريفان به رقابت پرداخته است. ملي‌پوش همداني نخستين زن ايراني بود كه سهميه المپيك (لندن) را در تفنگ بادي 10 متر كسب كرد. جام‌بزرگ مدال‌هاي نقره و برنز بازي‌هاي آسيايي 2010 و مدال طلاي دانشجويان جهان را به گردن آويخته است. بانوي تيرانداز در مسابقات قهرماني آسيا در ماده سه وضعيت سهميه المپيك ريو را به دست آورده است. در ادامه گفت‌و‌گوي مه‌لقا جام‌بزرگ را مي‌خوانيد.

پس از كسب مدال نقره هم كه مدالتان را به رهبر معظم انقلاب تقديم كرديد.

قبل از سفر به هند ‌(براي شركت در قهرماني آسيا) ديداري با حضرت آقا داشتيم و ايشان گفتند كه با هر مسابقه ما پاي تلويزيون مي‌نشينند و براي ما دعا مي‌كنند. واقعاً به دعاي ايشان نياز داريم. ايشان بزرگ‌ترين حامي ورزش هستند و پشت ما به ايشان گرم است و اميدوارم براي المپيك هم برايمان دعا كنند. اين كوچك‌ترين كاري بود كه مي‌توانستم در قبال زحمات ايشان انجام دهم و خوشحال‌شان كنم.

دوست داريد حالا كه سهميه المپيك گرفته‌ايد باز هم با رهبري ديدار داشته باشيد؟

حتماً چراكه نه.

فكر مي‌كنيد چقدر از نقطه نظرات ايشان در ورزش و به ويژه ورزش بانوان اجرايي شده است؟

قطعاً حرف ايشان براي همه سند است ولي انسان كمال‌گرا است و اميدوارم اگر جايي هم كم و كاستي هست هرچه زودتر برطرف شود.

شما تنها بانوي ملي‌پوش تيراندازي هستيد كه از پوشش چادر استفاده مي‌كنيد. فكر مي‌كنيد حضور شما در المپيك چه بازتابي در رسانه‌هاي جهان خواهد داشت؟

چادر پوششي است كه خودم آن را انتخاب كرده‌ام. المپيك بزرگ‌ترين رويداد ورزشي دنياست و وقتي در المپيك لندن با اين پوشش حاضر شدم توجه همه كشورها به اين مسئله جلب شد. تقريباً همه رسانه‌ها در اين باره صحبت كردند و فكر مي‌كنم اولين بار هم يك رسانه آلماني اين خبر را منتشر كرد. مصاحبه‌هاي زيادي با من در اين‌باره انجام شد.

حضور با حجاب اسلامي در ميادين ورزشي براي بانوان ورزشكار چه مزيتي دارد؟

باز هم مي‌گويم حجاب من انتخاب خودم بود و اين خودم بودم كه چادر را انتخاب كردم. در واقع حجاب من ربطي به ورزش و تيراندازي ندارد. پيش از اينكه من به صورت حرفه‌اي ورزش را شروع كنم حجاب برتر را انتخاب كرده بودم. در عين حال بايد به اين مسئله توجه داشت كه هر ورزشكاري در حقيقت نماينده كشورش در تورنمنت‌هاي بين‌المللي است. تمامي ورزشكاران هم در هر رشته‌اي كه باشند براي اهتزاز پرچم كشور مي‌كوشند. بانوان نيز در جبهه فرهنگي نماينده ايران هستيم. از همين رو من ترجيح مي‌دهم با حجاب اسلامي نماينده خوبي براي كشورم باشم. حجاب من بر اساس يك باور ايماني و قلبي بوده و يك علاقه ارزشي محسوب مي‌شود.
ارسال نظرات