رییس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد در گفتگو با "بسیج" خبر داد
رییس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد گفت: اردوی جهادی" السابقون" با هدف ارائه خدمات درمانی برای نیازمندان و محرومین مناطق حاشیه نشین مشهد در جهت پیشگیری از مزمن شدن بیماری ها، افزایش سرانه سلامت، کاهش هزینه ها و نیز اجرای نیت واقفین خیراندیش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۰۸۲۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
حجت الاسلام ذاکری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی از برگزاری اردوهای جهادی" السابقون" جهت ارائه خدمات درمانی در حاشیه و روستاهای هم جوار مشهد خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ارایه خدمات درمانی برای نیازمندان و محرومین مناطق حاشیه نشین مشهد در جهت پیشگیری از مزمن شدن بیماری ها، افزایش سرانه سلامت، کاهش هزینه ها و نیز اجرای نیت واقفین خیراندیش برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این طرح از آذر ماه سال جاری در شهرک شهید باهنر شروع شد و در مناطق محروم حاشیه شهر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این طرح با حضور پزشک عمومی و نیز پزشکان متخصص همچون دندان پزشکی، ارتوپدی، چشم پزشکی در روستای پری آباد و کریم آباد به عنوان مرحله دوم و سوم صورت گرفت اضافه کرد مناطق مورد هدف از قبل شناسایی شده بودند و حدود 183 نفر به صورت رایگان توسط کادر درمانی در روستای کریم آباد در گلشهر ویزیت شدند.

وی در ادامه با بیان این که پزشکان این طرح از رزمندگان دفاع مقدس و جوانان بسیجی اند که به صورت رایگان خدمت می کنند، تصریح کرد: اولویت خدمات رسانی با خانواده های بی بضاعت و شهدا به دلیل سکونت در مناطق کم بهره از امکانات است که نیاز به توجه بیشتری دارند.

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد با بیان این که این طرح یک کار مشترک از اداره اوقاف ناحیه یک و ستاد شهید بابانظر و نیز همکاری نواحی بسیج و شهرداری هر منطقه است، اظهار کرد: میانگین هر برنامه حدود پنجاه میلیون ریال است که این هزینه ها شامل تامین داروهای مورد نیاز بیماران از محل موقوفات دارو و درمان نیازمندان می شود.

حجت الاسلام ذاکری خاطر نشان کرد: افزون بر ارائه خدمات درمانی در اردوهای جهادی " السابقون" خدمات عمرانی و تعمیر ساختمان های مناطق حاشیه نشین که از حداقل امکانات زندگی برخوردار نیستند نیز انجام می شود که ماهانه یکی از این خانه های شناسایی شده بازسازی می شوند و نیروهای بسیجی تا اتمام کار در محل حضور دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها