خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مبادا موضع پدرانه ائمه جمعه باعث شود تا آن‌ها حقایق را بیان نکرده و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۰۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ماهیانه ائمه جمعه که در دفتر امام‌جمعه آوج برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: امروز مهم‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد، مسئله انتخابات است. رهبر معظم انقلاب پیش از راهپیمایی 22 بهمن فرمودند که ما دو عید در پیش داریم، یکی راهپیمایی 22 بهمن و دیگری انتخابات است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در راهپیمایی 22 بهمن نمره قبولی را از رهبری دریافت کردیم و این مهم است که پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم مانند همان سال‌ها با حضوری بانشاط در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که دو نوع اراده در عالم وجود دارد، به تشریح آن‌ها پرداخت و اظهار کرد: خدای متعال فرموده: ما اراده کرده‌ایم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم و این اراده خدای متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تشریح اراده شیطانی هم پرداخت و بیان کرد: خدای متعال فرموده: می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، ولی خدا کامل‌کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید و این اراده شیطان است که در مقابل اراده خدا قرار گرفته و باید ببینیم سرباز کدام اراده هستیم.

وی ادامه داد: خلاف تقواست اگر کاندیداها کسانی که به میدان آمده‌اند و می‌توانند حضور مردم در انتخابات را تقویت نمایند را با فشار و انگ زدن از میدان به در کنند و نباید به بعضی از اظهارات خلاف واقع در مورد برخی از کاندیداها توجه شود.

 آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که ائمه جمعه باید نقش پدرانه داشته باشند، افزود: رهبری هم همین انتظار را از ائمه جمعه دارند و در حالی که جدی‌ترین حرف‌ها را به مسئولان می‌زنند، اما همواره پذیرای مسئولان هستند و این مهم نشان می‌دهد که این دو منافاتی با یکدیگر ندارد.

 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: مبادا موضع پدرانه ائمه جمعه باعث شود تا آن‌ها حقایق را بیان نکرده و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند. در نماز جمعه سیاسی بازی به‌کار نمی‌آید و باید صریح الهجه باشیم و خطبه‌های نماز جمعه جای کنایه نیست و باید موضع‌گیری شفاف و روشن داشت.

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در جمع نمازگزاران مسجد علی بن ابی طالب (ع) آوج با بیان این‌که حضور پرشور مردم در انتخابات، امریکا، اسرائیل، انگلیس و وهابیت را ناامید خواهد کرد، افزود: امروز در دو جبهه می‌توانیم با استکبار مبارزه کنیم که یکی در جبهه‌های سوریه و دیگری حضور پرشور در نمازهای جمعه، راهپیمایی‌ها و انتخابات است.

 وی با بیان این‌که هر کسی که وارد مجلس می‌شود نماینده نظام است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم کسانی وارد مجلس شوند که از مواضع اسلام، انقلاب و منافع کشور دفاع کنند و آن‌هایی می‌توانند چنین موضعی داشته باشند که سرباز رهبری باشند.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها