استاندار خراسان رضوی بر لزوم توجه به سوغات به عنوان عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: فروش بیشتر سوغات سبب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم خراسان رضوی می‌شود که باید در نوروز 95 به آن توجه بیشتری گردد.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۵۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان یکشنبه شب در شانزدهمین جلسه ستاد خدمات سفر در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایط پیش رو مسئله انتخابات قرار دارد که با توجه به قرارگیری در ایام تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان امیدواریم آنچه مصلحت مردم و کشور است، در نتایج شمارش آرای انتخابات مذکور به‌دست آید.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرای خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران امام رضا (ع) می‌شود تاکید کرد: باید از طریق شناسایی و بررسی نیازهای زائران در سال‌های گذشته تلاش شود تا با بهره‌گیری از همه امکانات موجود و مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی این نیازها رفع شود و امسال میزبان خوبی برای زائران امام رضا (ع) باشیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: توسعه خدمات، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ارائه خدمات زیارتی از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان و اعضای ستاد خدمات سفر قرار گیرد.

رشیدیان توجه به رویکرد معنوی امام رضا (ع) را محور مهم فعالیت‌های این ستاد دانست و یادآور شد: با توجه به اتمام دهه فاطمیه همزمان با 23 اسفند انتظار می‌رود فضای شهری و مبلمان جاده‌ای در سراسر شهرها و روستاهای خراسان رضوی به شیوه‌ای مناسب و متناسب با شهرهای معنوی به ویژه حرم مطهر امام رضا (ع) تزئین شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم توجه به سوغات به عنوان عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: فروش بیشتر سوغات سبب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم خراسان رضوی می‌شود که باید در خدمات سفر نوروز 95 به آن توجه بیشتری گردد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پساتحریم و ورود تعداد بیشتری از توریست‌ها به مشهد باید به سوغات مشهد به ویژه تنوع و کیفیت بالای صنایع دستی خراسان رضوی توجه بیشتری شود چراکه فروش آن سبب رونق بیشتر بخش‌های مختلف گردشگری می‌شود و علاوه بر این لازم است به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری کوچک در شهرهای مختلف همراه با ایجاد تورهای تفریحی مشهد گردی و سایر تورهای شهرستانی برای شناخت بیشتر گردشگران و زائران اقداماتی را انجام داد.

رشیدیان با تاکید بر اینکه بازرسی‌ها و نظارت که در راستای رفع مشکلات زائران است باید تا قبل از نوروز 95 انجام شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران امن‌ترین نقطه در خاورمیانه محسوب می‌شود اما باید آن را پاسداشت که البته این امر با همراهی و تلاش شبانه روزی فعالان عرصه حفظ امنیت همچنان ادامه دارد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مشکلاتی از جمله عدم مجوز، نبود تاسیسات و سایر موضوعاتی که در این راستا برای مسافرخانه‌ها ایجاد می‌شود باید تا قبل از آغاز تعطیلات نوروز 95 و سفر زائران به خراسان رضوی رفع شود و علاوه بر این بازرسی‌ها و نظارت از خانه‌های مسافر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه لازم است برنامه‌های متنوعی برای زائران در کنار اسکان‌های چند ساعته در جاده‌ها قرار داد یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از زائران در سال گذشته از گرانی مغازه‌های اطراف حرم شکایت داشتند این امر باید امسال رفع شود تا زائران خدمات بهتری را در دوره سفر خود دریافت کنند.

رشیدیان بیان کرد: امسال پیش‌بینی ورود حدود هفت میلیون نفر به خراسان رضوی را کردیم که حدود چهار و نیم میلیون نفر آنها به مشهد سفر می‌کنند بنابراین تمهیدات لازم برای ارائه بهترین خدمات به زائران و مجاوران باید در نظر گرفته شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها