عبدالملکی در گفتگو با «بسیج»:

مسیر اقتصادی دولت در تعارض با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است/ مقاوم سازی اقتصاد تنها راه نجات از بحران

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: عملکرد دولت در جهت پیگیری و عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی مثبت نبوده است و به تکرار اشتباهات خود پرداخته است.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۶۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

حجت الله عبدالملکی اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بی غفلت دولت نسبت به ابلاغیه اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: حرکت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی نیست و باید انحرافات مسیر اقتصادی خود را اصلاح سازد.

 وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهبود اقتصاد معیشتی مردم، افزود: اهرم مهم در اقتصاد مقاومتی، مردم هستند اما دولت برای رفع  فقر معیشتی مردم برنامه ریزی خاصی نداشته و ندارد.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: عملکرد دولت در جهت پیگیری و عملیاتی نمودن  اقتصاد مقاومتی مثبت نبوده است و به تکرار اشتباهات خود پرداخته است.

عبدالملکی با انتقاد از اینکه دولت نتوانسته برای اقتصاد مقاومتی محتوای دقیق ارائه دهد بیان داشت: تذکرات لازم از سوی کارشناسان اقتصادی طیف های مختلف به دولت ارائه گردیده است اما نظریه اقتصادی دولت منطبق بر اقتصاد مقاومتی نیست و در بیشتر موارد در تعارض با اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان افزود: دولت به شکل صحیح به اقتصاد مقاومتی نپرداخته‎ است و اقتصاد وابستگی را مهم می‎داند و امیدش به تعاملات با غرب است و از بازبینی و پردازش ظرفیت های درونی غافل است.

ارسال نظرات