بازرسان انتخابات شهرستان کیار با امضای این سوگندنامه متعهد شدند ضمن رعایت اصل بی طرفی در راستای حاكمیت قانون تلاش كنند.
کد خبر: ۸۶۴۱۰۷۰
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه توجیهی- آموزشی سربازرسین و بازرسین پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور مدیر كل دفتربازرسی، مدیریت عملكرد و امور حقوقی استانداری و دبیر هیئت بازرسی استان در سالن غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دبیر هیئت بازرسی استان با بیان این كه بازرسی از جریان انتخابات در كلیه مراحل و ارزیابی عملكرد عوامل اجرایی انتخابات، مهم‌ترین وظایف هیات‌های بازرسی است، افزود: تبلیغات پیش از موعد و ترفندهای تبلیغاتی كاندیداها، عملكرد دستگاه‌های دخیل در امر انتخابات، سوءاستفاده از امكانات دولتی و تخلفات عوامل اجرایی و دستگاه‌های دولتی را از جمله مواردی هستند كه بازرسان باید آنها را گزارش كنند.

رئیسی رعایت اصول اخلاقی و تعهد به قانون را از اساسی ترین ملزومات برگزاری انتخابات باشكوه و سالم دانست و اعلام كرد: در این دوره از انتخابات با به كارگیری سیستم های كنترلی و بازرسی قوی و مدرن، تمامی فرایندهای انتخابات در سلامت كامل برگزار خواهد شد.

در ادامه قاسم شهبازی، رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان كیار با اشاره به مهمترین وظیفه هیئت بازرسی در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین راهبرد ما در این انتخابات، سلامت و حراست از رأی مردم به عنوان ناظر و امانت داری بر اساس منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بازرسین و سربازرسین انتخابات در راستای برگزاری انتخابات قانونمند، به دور از حاشیه و با رعایت اصل بی‌طرفی، بر روند برگزاری انتخابات نظارت خواهند كرد.

شهبازی تصریح كرد: در این انتخابات در هر شعبه اخذ رای شهرستان كیار ۶ سربازرس و۱۰ بازرس با تعامل سازنده با نماینده فرماندار و نماینده هیئت نظارت بر روند سلامت انتخابات نظارت می كنند.

گفتنی است سر بازرسین و بازرسین در این جلسه سوگند نامه حسن انجام كار امضاء كردند.

بازرسان انتخابات با امضای این سوگندنامه متعهد می شوند ضمن انجام وظایف محوله و مسوولیت های قانونی، در جهت حفظ حقوق ملت و ارزش های اسلامی، كمك به حسن اجرای انتخابات، امانت داری، عدالت و صداقت و رعایت اصل بی طرفی در راستای حاكمیت قانون تلاش كنند.

ارسال نظرات