یک منبع آگاه با افشای بخش دیگری از ابهام‌های قرارداد خرید ایرباس اعلام کرد این شرکت در زمان عقد قرارداد نهایی، ۱۰ درصد مبلغ کل را از ایران دریافت می‌کند و زمان تحویل هر هواپیما مبلغ را دریافت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۲۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،یک منبع آگاه فرانسوی  اعلام کرد شرایط خرید هواپیماهای ایرباس به گونه‌ای است که این شرکت در زمان عقد قرارداد 10 درصد از کل مبلغ قرارداد را برای نهایی شدن سفارش دریافت می کند.

وی تأکید کرد ایرباس به عنوان شرکت سازنده تلاش می کند تا شرایط حمایتی را برای مشتریان خود فراهم کند که این مسئله در هر قرارداد متفاوت خواهد بود.

این مقام اروپایی تأکید کرد ایرباس سازمان فاینانس و ارائه خدمات مربوط به بخش تأمین مالی قراردادها نیست و بانک های اروپایی سفارش ایران را فاینانس خواهند کرد که در حال حاضر بانک فاینانس کننده قرارداد با ایران مشخص نشده است.

این منبع آگاه تصریح می‌کند که ایرباس در طول مدت 10 سالی که قرار است هواپیما به ایران تحویل دهد در زمان تحویل هر هواپیما پول آنرا دریافت خواهد کرد.

وی  گفت: آنچه در حال حاضر با مقامات ایرانی به امضا رسیده  تفاهم نامه است و قرارداد اصلی بین دو طرف پس از تأیید مجوز امضای قرارداد از سوی کاخ سفید با ایران بسته خواهد شد.

وی ادامه داد در حال حاضر جزئیات توافق با ایران محرمانه است اما به طور کلی 10 درصد از کل مبلغ قرارداد خرید هواپیما در زمان عقد قرارداد از مشتری دریافت می‌شود چرا که این سفارش به صورت پی دی تی خواهد بود و بر اساس این ساختار حدود 10 درصد از ارزش سفارش برای تضمین خرید در زمان عقد قرار داد دریافت می شود.

این مقام آگاه ادامه داد باقی مانده مبلغ قرارداد در زمان تحویل هواپیما به مشتری دریافت می‌شود.

ارسال نظرات