خبرهای داغ:
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شناسایی پیکر شهدای گمنام گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر از شهدای گمنام شناسایی و به خانواده‌های‌شان تحویل داده شدند.
کد خبر: ۸۶۴۱۴۱۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار سید محمد باقرزاده امروز در آئین استقبال از پیکر 68 شهید تازه تفحص شده اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون پیکرهای طیبه 582 شهید دفاع مقدس از مناطق مختلف عراق به کشورمان وارد شده است.

وی افزود: این پیکرها از مناطق جنوب، غرب و کردستان عراق تفحص شده و به کشورمان بازگشته‌اند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به شناسایی پیکر شهدای گمنام گفت: امسال تاکنون بیش از 150 نفر از شهدای گمنام شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

وی افزود: امروز نیز پیکر 68 شهید از مناطق عملیاتی مختلف مانند فاو، جزیره ام‌الرصاص، کتیبان، مجنون و زبیدات کاوش شد که مردم خرمشهر استقبال باشکوهی از پیکر آنان کردند.

سردار باقرزاده با اشاره به ورود پیکر شهدا از طریق دریایی گفت: برای نخستین‌بار امروز شهدا را از طریق آب‌راه اروند‌رود از بصره وارد بندر خرمشهر کردیم.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: چندروز گذشته مادر یک شهید برای شناسایی فرزندش به معراج شهدای تهران مراجعه کرد و نمونه آزمایش از آن‌ها گرفته شد، بلافاصله پس از خروج خانواده شهید دوستان اطلاع دادند که شهیدی با پلاک و مشخصات پسر آن مادر شهید پیدا شده است؛ آزمایش دی.ان.ای برای شناسایی آن شهید عزیز ادامه دارد و انشاءالله به‌زودی نام و زمان تشییع آن شهید را اعلام خواهیم کرد.

باقرزاده عنوان کرد: دخالت مستقیم انگلیس در انتخابات، نفوذ دادن عناصر وابسته به غرب این نکته‌ای است که باید تبیین شود، رادیو انگلیسی دارد به مردم فهیم تهران که درصحنه‌های مختلف انقلاب پیشتاز بودند دستورالعمل می‌دهد به فلانی رأی بدهید به فلانی ندهید.

وی افزود: معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ‌شده برای دخالت در ایران، حضرت آقا می‌فرمایند "این‌ها می‌خواهند اعمال‌نفوذ کنند در انتخابات و هر جور می‌خواهند انتخابات را خراب کنند، مردم باید آگاه باشند و درست نقطه مقابل آنچه آن‌ها می‌خواهند عمل کنند" یعنی معکوس چیزی که انگلیسی‌ها می‌گویند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، بیان کرد: ما مردم آبادان و خرمشهر و همه آن‌هایی که امروز برای استقبال از پیکرهای مطهر شهدا آمدیم این پیام را به انگلیسی‌ها می‌دهیم که زمان دخالت گذشت، اکنون دوره قاجار نیست که بخواهید در امور کشورمان دخالت کنید.

وی گفت: چند سال پیش در این منطقه بریم آبادان که اکنون برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان طراحی‌شده، خواستند تعدادی از قبور انگلیسی‌ها که از 100سال قبل در این مکان دفن شدند را در یک طرح مرموزانه منتقل کنند، مانع آن شدیم و گفتیم این‌ها باید باشند چون سند تجاوز و نفوذ هستند، آن را برای آیندگان نگهداشتیم.

باقرزاده، اظهار داشت: این مکان باید تبدیل به مرکز فرهنگی دفاع مقدس بشود همان‌طور که خرمشهر یک موزه دارد، موزه‌ای با عنوان جنگ در آبادان، آبادان در جنگ و نقش نفت در دفاع مقدس باید در آبادان احداث شود، این سه عرصه یعنی آبادان در دفاع مقدس چه کرد، در دفاع مقدس در چه رخ داد و مسئولانی که آمدند چه کردند.

وی عنوان کرد: مسئولان نگویند که این ساختمان‌ها باید به ویلا تبدیل شود این ساختمان‌های بریم آبادان که تنها آثار جنگ است این ساختمان‌ها باید بمانند برای نسل‌های جدید انقلاب، ما نقش نفت را در دفاع مقدس دیدیم و خواهش می‌کنیم همت کنند تا موزه‌ای که متعلق به ملت است و همه بهره‌مند می‌شوند را کمک کنند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: امروز تردیدی نداریم که شهدا از ما می‌خواهند که به رهبرمان لبیک بگوییم، شهدا گفتند ما برای ولایت جانمان را دادیم.

وی عنوان کرد: 40روز پیش کار کاوش شهدا را در جزیره مجنون و ام الرصاص بانام شهید تفحص "زنگنه" که در کردستان عراق براثر تله انفجاری گروه‌های تروریستی تکفیری به شهادت رسید آغاز کردیم، هنوز جزایر زیادی مانده که باید در آن‌ها نیز کاوش کنیم 9 جزیره است که باید کار بشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها