آئین ویژه عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک گرمی مغان برگزار شد

مراسم ویژه سوگواری شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) با شرکت شیفتگان آن حضرت در روستای چلک از توابع بخش مرکزی گرمی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۱۴۵۷
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲

 یحيی سعیدی از معتمدان روستای چلك در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمی گفت: براساس یک سنت دیرینه اهالی روستای چلک،چند روز مانده به ایام فاطمیه،با همکاری و همیاری یکدیگر چندین راس گاو قربانی را خریداری کرده و در نخستین روزهای ایام سوگواری حضرت زهرا (س) با برپایی سفره های نذر و احسان از عزاداران دختر پیامبر اسلام ص پذیرایی می کنند.

وي افزود:این مراسم از شکوه خاصی برخوردار است و در این روز مسجد جامع چلک حضور عزاداران کثیری را از نقاط مختلف استان و حتی سایر استانها شاهد می گردد.

مولود نيك بين يكي ديگر از معتمدان روستای چلک هم مبلغ جمع آوری شده از سوی اهالی و عزاداران را برای پذیرایی از عزاداران امسال نزديك 200میلیون ريال اعلام کرد و گفت:عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت ع پس از عزاداری در مسجد جامع این روستا برسر سفره های نذر واحسان اهالی حضور می یابند و مراسم با صرف ناهار خاتمه می یابد.

وی افزود:به خاطر معنویت و حال و هوای خاص مراسم عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک،همه ساله بر خیل عزاداران آن افزوده می گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار