بسیج مداحان: آهنگران با بیان اینکه مداحان نقش موثر و به سزایی در انتخابات دارند گفت: مداحان نباید به موضوع نفوذ در مجلس و خبرگان که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند بی تفاوت باشند.
کد خبر: ۸۶۴۱۵۱۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
آهنگران در گفتگو با خبرنگار بسیج مداحان، درباره نقش این گردهمایی ها در پیشرفت و رشد فرهنگ مداحی کشور اظهار داشت: این گردهمایی حرکت خوبی است که هیئت رزمندگان و بسیج مداحان کشور شروع کرده است که توانسته جوانان و پیشکسوتان مداحی را با هم پیوند دهد. وی با بیان اینکه یک فاصله ای بین مداحان جوان و پیشکسوت افتاده بود که تبعات خوبی نداشت، خاطر نشان کرد: این سلامتی که پیشکسوتای ما داشتند و همین سلامت و راه درست در پیروزی انقلاب، دوران 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن بسیار زیاد موثر بود و این باید با همان سلامت و راه سالم به نسل جوان منتقل می شد.
آهنگران مداحی نسل جدید را با نسل قدیم متفاوت دانست و تصریح کرد: اکنون هجوم فرهنگی، فضای مجازی و... خیلی بیشتر شده است، زمان جنگ که ما مداحی می کردیم ابزار پیشرفته ارتباطی نبود ولی امروزه فضاها پر شده و دشمن هم طبق اطلاعات رسیده از سازمان سیا و جاسوسی به خاطر اهمیت و تاثیری که مداحی دارند کار می کنند که به مداحی را به انحراف بکشانند. وی با بیان اینکه دشمن نمی تواند مداحی را کنار بزنند ولی به دنبال به انحراف کشیدن آن است، اذعان نمود: لازم بود که پیشکسوتان مداحی با جوانان مداح پیوند بخورند زیرا مقام معظم رهبری بارها از شیوه مداحی پیشکسوتان تعریف کرده اند و این نشان دهنده راه سالمی است که پیشکسوتان رفته اند. این مداح اهل بیت در ادامه تاکید کرد: در شرایط حساس امروز که جایگاه مداحی از نظر سیاسی و اجتماعی موثرتر از قبل است و دشمن نیز بیشتر از قبل کار می کند بهترین فرصت است که از پیشکسوت اصلی ما که مقام معظم رهبری هستند این رهنمودها را بگیریم و اجرا کنیم. وی با بیان اینکه مسائل روز کشور و منطقه را باید در مداحی ها بیان کنیم ابراز داشت: فرهنگ اسلامی کشور از نظر خیلی از سبک ها نظیر گیلکی، جنوبی، عربی، مازندرانی، آذری و... غنی است و می توانیم این سبک ها را از دل فرهنگ اصیل ایرانی بیرون بیاوریم. وی با بیان اینکه افرادی هستند که دشمن از مداحی آنها استقبال می کند و خوشحال می شود، ادامه داد: با تلاش بیشتر و با کمک فرهنگ عاشورایی می توانیم سبک های اصیل ایرانی را رونق بدهیم و از نقوذ سبک های غربی در مداحی جلوگیری کنیم. وی جلسه مداحی را که در آن استکبار ستیزی، عدالت خواهی و مسائل روز نباشد را مجلس مثبتی را نسبت به دیدگاه های مقام معظم رهبری و انقلابیون ندانست و با بیان اینکه این جلسات باید اصلاح شود، اظهار کرد: پیوند بین پیشکسوتان و جوانان می تواند این قضیه را اصلاح کند.
وی با اشاره به انتخابات و نقش جلسات مذهبی و هیئت ها در روشنگری مردم تصریح کرد: مداحان نباید به جناح بندی ها وارد شوند و نمایندگان نباید از مداحانی که جایگاه رفیعی در بین مردم دارند برای خودشان پلی بسازند. وی همچنین با بیان اینکه مداحان نقش موثر و بسزایی در انتخابات دارند گفت: مداحان نباید به موضوع نفوذ در مجلس و خبرگان که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند بی تفاوت باشند و سخنان مقام معظم رهبری را در زبان شعر، هنر و مداحی و جایی که مناسب است ارائه دهند تا موثر واقع شود.
انتهای پیام/ 


ارسال نظرات