حجت‌الاسلام محققیان در گفتگو با «بسیج»:

انتساب بدون اذن فقها به لیست هاشمی مصداق تهمت است

محققیان نویسنده و استاد حوزه بیان کرد: اینکه بدون اجازه هم اسم آنها در این لیست قرار گرفته از بداخلاقی‎های انتخاباتی و توهین‎آمیز است و تبلیغاتی که در این راستا صورت گرفته غیرقانونی بوده و شرعا درست نیست؛ چراکه انتساب یک شخصی بدون اذن او به یک لیست و جریان خاصی مصداق تهمت است.
کد خبر: ۸۶۴۱۵۸۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
حجت‌الاسلام  محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به حمایت انگلیس از لیست آقای هاشمی اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام در حکمت 295 نهج البلاغه می‎فرمایند: دوستان تو و دشمنان تو سه گروه‎اند؛ دوستان تو؛ دوست تو، دوست دوست تو و دشمن دشمن تو و اما دشمنان تو؛ دشمن دوست تو و دوست دشمن تو؛ این حدیث، روایت دقیقی پیرامون این موضوعی که پیش آمده است.

محققیان بیان کرد: در سابقه استعمار پیر هیچ شکی نیست؛ همه مردم ایران و همه جناح‎های سیاسی آن را خوب می‎شناسند و آن را دشمن خود می‎دانند، اما اینکه این دشمن از یک لیست انتخاباتی حمایت می‎کند جای سوال است؛ هم برای آن اشخاص جای سوال است و هم برای مردم سوال است که انگلیس در این لیست چه دیده که به حمایت از آن برخاسته است.

وی با اشاره به اعلام برائت برخی از بزرگان در حضور در این لیست تاکید کرد: امیواریم باقی بزرگانی که اسمشان دراین لیست مورد حمایت انگلیس قرار گرفته حتی آن افرادی که ما سلیقه سیاسی‎شان را هم نمی‎پسندیم، از انگلیس اعلام برائت کنند و وقتی ما مطمئنیم انگلیس دشمن ماست وقتی به یکی ابراز محبت و دوستی می‎کند این افراد قطعا زیر سوال می‎روند لذا باید از این لیست تایید شده بی بی سی تبری بجویند.

این نویسنده عنوان نمود: شیخ فضل الله نوری فرمودند که آیا رواست من پس از هفتاد سال که محاسنم را برای اسلام سفید کردم الان زیر بیرق کفر بروم؟ ازین رو باید به آقایان گفت شما هم این جمله شیخ فضل الله نوری را بگویید و این الگوی مناسبی برای همه علمای اسلام است.

محققیان با اشاره به گفته دیگر بی بی سی انگلیس مبنی بر عدم رای دادن به سه آیات در انتخابات گفت: این یک افتخار برای این سه بزرگوار است؛ طبق روایت حضرت علی علیه السلام نیز وقتی دشمن انسان با کسی دشمنی می‎کند نشان دهنده آن است که آن فرد انسان خوب و مفید و اثرگذاری است و باید به این سه بزگوار تبریک گفت که دشمنان اسلام با آنها بد هستند.

این استاد حوزه با تاکید براین که برخی بزرگان عدم حضور خود را دراین لیست اعلام کرده‎اند بیان کرد: اینکه بدون اجازه هم اسم آنها در این لیست قرار گرفته از بداخلاقی‎های انتخاباتی و توهین‎آمیز است و تبلیغاتی که در این راستا صورت گرفته غیرقانونی بوده و شرعا درست نیست؛ چراکه انتساب یک شخص به یک لیست و جریان خاصی بدون اذن او مصداق تهمت است و با توجه به حمایتی که انگلیس از آن لیست داشته، بدنام نیز بوده و قرار دادن اسم آنها بدون اذن آنها اشکال شرعی و قانونی دارد.

محققیان در خاتمه خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد هم نباید اجازه دهد در رسانه‎ها به این شکل منتشر شود، وزارت کشور نیز قطعا وظیفه دارد وقتی کسی اعلام می‎کند که من با این لیست نیستم با عاملان این تخلفات انتخاباتی برخورد کند.
ارسال نظرات