نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس با کمک ارگان‌های مختلف معضل معتادان خیابانی متجاهر در تهران را بررسی کرده و از عهده آن برآمدیم به شکلی که این پدیده به مرور در حال حل شدن است.
کد خبر: ۸۶۴۱۶۱۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین طلا، درباره ضرورت حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با مشارکت بالا انجام شود در تراز بین‌المللی باعث می‌شود که وحدت در جمهوری اسلامی به چشم بیاید؛ این موضوع دست طمع دشمنان را کوتاه می‌کند و امنیت را برای جامعه ما ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش جوانان ایرانی در سوریه و جنگیدن در مقابل داعش برای حفظ امنیت کشور درباره محورهای انتخابات تصریح کرد: یک مسئله مطالبه تفکری و ملی است؛ ما انتظار داریم که گروه‌های مختلف همسو به مسائل نگاه کنند، دومین مطالبه منطقه‌ای است؛ انتظار داریم بر اساس وظیفه نمایندگان که در نظرگرفتن عدالت در دستگاه‌ها است اگر کم و کاستی وجود دارد نمایندگان از دستگاه‌ها مطالبه‌گر باشند.

انتظار صنوف مختلف از نمایندگان مجلس
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته سوم مطالبات ملی است؛ اینکه گروه‌ها و اقشار مختلف انتظاراتی را در حوزه قانون‌گذاری دارند و به دنبال بیرون آمدن از مشکلات و تنگنا‌ها هستند، طبیعی است که اصناف انتظار دارند که به موضوع مالیات نگاه منطقی‌تری وجود داشته باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس با کمک ارگان‌های مختلف معضل معتادان خیابانی متجاهر در تهران را بررسی کرده و از عهده آن برآمدیم به شکلی که این پدیده به مرور در حال حل شدن است.

مطالبات مردم از نماینده مجلس در حوزه ساختاری و قانونی
طلا، درباره معضلاتی که باید در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گیرد گفت: در کمیسیون اجتماعی مجلس تقریباً دو دسته مطالبات مطرح است؛ یک دسته مطالباتی در حوزه ساختاری و قانونی است که دچار اشکال هستند و نیاز به اصلاح وجود دارد و یا اینکه در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: از سوی دیگر پیگیری مسائل بازنشستگان، بیمه و موضوع صیانت از ضوابط کار و کارفرما در کمیسیون اجتماعی مورد توجه قرار است، موضوع دیگر معضلات اجتماعی است به عنوان مثال اعتیاد، مواد مخدر، کارتن خوابی، کودکان کار و زنان سرپرست خانوار.

وی درباره عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک نماینده در حوزه اجتماعی و منطقه‌ انتخابی فعالیت داشته‌ام، در کمیسیون اجتماعی مجلس با کمک ارگان‌های مختلف معضل معتادان خیابانی متجاهر در تهران را بررسی کرده و از عهده آن برآمدیم به شکلی که این پدیده به مرور در حال حل شدن است.

طلا، اظهار کرد: با کمک شهرداری تهران، کمیسیون بهداشت و درمان، قوه قضاییه، فنی و حرفه‌ای، استانداری و نیروی انتظامی این موضوع به شرایط خوبی رسید که در واقع یکی از مطالبات کمیسیون اجتماعی بود و از عهده آن برآمدیم.
ارسال نظرات