فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قلعه گنج اعلام کرد:
مسئول گروه جهادی کربلا: خدمت‌ رسانی به محرومین یکی از بزرگترین عبادت‌ها است.
کد خبر: ۸۶۴۱۶۳۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

 به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج: سرگرد شاهرخی فرمانده ناحیه قلعه گنج گفت : راه کربلا نام یکی از گروه‌های جهادی شاخص است که سابقه‌ای طولانی در خدمت‌رسانی به مناطق محروم دارد، اعضای این گروه جهادی بیش از 6 سال است که به صورت متمرکز و بی‌وقفه در منطقه قله‌گنج استان کرمان به خدمت‌رسانی مشغول هستند، انجام پروژه آبرسانی از فاصله 14 کیلومتری به یک روستا از جمله فعالیت‌های محرومیت‌زدایی گروه جهادی راه کربلا است.
بسیجی محمد امیر بزرگیان مسئول گروه جهادی کربلا،گفت: با پیگیری فرماندهان حوزه های مقاومت محلات شهرستان مبنی بر کمک به مردم محروم نواحی جنوب استان در قالب گروه جهادی زمینه ایجاد گروه راه کربلا را فراهم نمودند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهان حوزه ها و همچنین فرمانده ناحیه درباره نحوه تشکیل این گروه گفت: ایده تشکیل گروه جهادی از هیئت هفتگی محله آغاز شد، احساس کردیم خدمت ‌رسانی به مردم مناطق محروم در کنار برگزاری جلسات مذهبی در توان‌مان است، ضمن این که معتقد بودیم خدمت‌ رسانی به محرومین یکی از بزرگترین عبادت‌ها است.
6 سال حضور دائمی در 12 روستا
وی درباره سبک خدمت‌رسانی گروه جهادی راه کربلا، اظهار داشت: فعالیت‌های گروه جهادی راه کربلا کاملا پیوسته، هدفمند و برنامه‌ریزی شده است به گونه‌ای که 6 سال است به صورت مستمر و دائمی در 12 روستای قلعه‌گنج فعالیت می‌کنیم، زیرا اعتقاد داریم استمرار حضور در یک منطقه محروم نتایج به مراتب بهتری به دنبال دارد تا اینکه هر سال در یک استان حضور یابیم.
مسئول گروه جهادی راه کربلا با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی انجام شده در منطقه قلعه‌گنج، گفت: طی 6 سال گذشته 12 مسجد، 3 مدرسه 3 کلاس با تمام امکانات، یک حسینیه به مساحت 500 مترمربع، یک زمین ورزشی و یک کتابخانه 12 هزار جلدی احداث کردیم.
آبرسانی شیرین‌ترین خدمت به مردم
بزرگیان اجرای پروژه‌های متعدد آبرسانی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه جهادی راه کربلا عنوان کرد و افزود: دو پروژه آبرسانی به طول 3 کیلومتر و یک پروژه آبرسانی به طول 14 کیلومتر را نیز به بهره‌برداری رسانده‌ایم که شیرین‌ترین خدمت به مردم منطقه است، زیرا سلامت آن‌ها را ارتقاء می‌دهد و از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند و افتتاح این پروژه‌ها خستگی را از تن‌مان بیرون می‌کند.
مسئول گروه جهادی راه کربلا خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه جهادی راه کربلا تاسیس کلینیک دندانپزشکی با تمام امکانات در قلعه‎گنج برای پوشش نیاز ساکنین 120 روستای منطقه است و در آینده نزدیک این گروه جهادی کلینیک چشم پزشکی را در همین منطقه راه‌اندازی می‌کند.
از فعالیت‌های فرهنگی غفلت نمی‌کنیم
بزرگیان افزود: در کنار فعالیت‌های عمرانی تلاش می‌کنیم از مسائل فرهنگی غافل نشویم، در منطقه‌ای که ما فعالیت می‌کنیم محرومیت‌های فرهنگی دست کمی از محرومیت‌های عمرانی ندارد، برگزاری مسابقات ورزش همگانی، کلاس‌های قرآن و عقیدتی، کلاس‌های مشاوره خانواده، همسرداری و تربیت فرزند، برگزاری مراسم جشن تکلیف و عزاداری از جمله فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی راه کربلا است.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به بهداشت مردم در مناطق محروم، گفت: برخوردار نبودن مردم از امکان ابتدایی و پیش پا افتاده‌ای چون سرویس بهداشتی معضلی بسیار نگران کننده است،اهالی سه روستایی که این گروه جهادی به آن‌ها آبرسانی کرد، تا پیش از این از آب باران و برکه‌های گل‌آلود استفاده می‌کردند و به همین دلیل به انواع بیماری‌های سخت مبتلا شده بودند. زنان این روستاها برای تهیه آب شرب سالم هر روز حداقل باید 3 کیلومتر پیاده‌روی می‌کردند.
مسئول گروه جهادی راه کربلا در پایان گفت: مردم در روستاهای جنوب کرمان و قلعه‌گنج در منازل خود حصیر را با بهترین کیفیت می‌بافند اما الگوی مناسبی برای تولید مدرن و متناسب با نیاز روز بازار ندارند و نمی‌توانند آن را به فروش برسانند. این در حالی است که اگر در حصیربافی سرمایه‌گذاری شود،معیشت بخش عمده‌ای از مردم محروم منطقه قلعه‌گنج به طور کامل متحول می‌شود. بسیج سازندگی باید از برگزاری همایش‌های جهادی که خروجی قابل ملاحظه‌ای ندارد، فاصله بگیرد و ریشه‌ای کار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات