ملاک در انتخاب نمایندگان «خط امامی بودن»، «انقلابی، شجاع و مومن»، «مرزبندی شفاف با دشمن داشتن»، «معتقد به نظام»، « طرفدار محرومین و ضد فساد » و همچنین «دلسوز ، صادق» و «دشمن شناسی از جمله ملاک های انتخاب درست نماینده است.
کد خبر: ۸۶۴۱۶۸۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده‌ای که به جای ملاحظه با خدا، ملاحظه کدخدا را کند و خاکریزش در مقابل دشمن مستحکم نیست، مطمئنا دشمن در او نفوذ خواهد و این نمایندگان برای ورود به مجلس اصلح نیستند.

به نقل از دریاسر، کمتر از سه روز دیگر به عید سیاسی ملت باقی نمانده است، عیدی که در آن بزرگ‌ترین واقعه سیاسی کشور با مشارکت حداکثری مردم در دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری رقم خواهد خورد.

در این فضای پرهیاهو و شلوغ تبلیغات از سوی فعالان و جریانات سیاسی در خصوص معیارهای کاندیدای مطلوب، ضروریست مردم علاوه بر اینکه حضور پررنگی در انتخابات دارند وظیفه اصلی خود که همان انتخاب نمایندگان صالح که نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز در آینده کشور دارد را به سرانجام برسانند.

بر همین اساس برای ملاک انتخاب اصلح می بایست دریچه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب به روی مردم باز شود تا با مدنظر قرار دادن نظرات معظم‌له، انتخابی درست داشته باشند.

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف جامعه مشخص می شود ملاک در انتخاب نمایندگان «خط امامی بودن»، «انقلابی، شجاع و مومن»، «مرزبندی شفاف با دشمن داشتن»، «معتقد به نظام»، « طرفدار محرومین و ضد فساد » و همچنین «دلسوز ، صادق» و «دشمن شناس» است.

مردم باید هوشیار باشند «آن کس که به‌عنوان وکیل این ملت به مجلس می رود باید انقلابی و شجاع و مومن باشد، کسانی که بتوانند قدرت این ملت را که در سایه ارزش‌های انقلاب است، حفظ کنند، باشد. کسانی که وقتی قوانینی می گذارند و موضعی می گیرند همه در همین جهت باشد.»(74/12/1)

نکته دیگری که لازم است در انتخاب دقت کرد دنباله رو خط امام بودن است. «آن کس که بفهمد امام چه گفت و چه می خواست. وکیل آینده مجلس باید دنباله رو راه امام و در خط او باشد.» (74/12/1)

در معیارهای انتخاب اصلح مرزبندی شفاف با دشمن داشتن هم تاکید شده‌است. برخی از نامزدها در مرزبندی با دشمن دچار رودربایستی هستند که مردم حتما باید این ملاک را به جد مدنظر خود قرار دهند که نماینده مجلس علاوه بر پایبندی به اسلام، عدالت و منافع ملی مرز خود را با دشمن مشخص کند.

نماینده‌ای که به جای ملاحظه با خدا، ملاحظه کدخدا را کند و خاکریزش در مقابل دشمن مستحکم نیست مطمئنا دشمن در او نفوذ خواهد. « آن کس که مرزشان با دشمن و دست نشاندگان دشمن مرز کمرنگی است این‌ها برای ورود به مجلس اصلح نیستند.» (86/12/22)

ملاک دیگر کاندیدای اصلح وامدار پول و قدرت نبودن است. «اگر کسی وامدار دستگاه‌ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد دیگر نمی تواند برای مردم دلسوزی کند.» (82/11/24)

از آنجا که مجلس، مجلس خان‌ها نیست و مجلس آحاد مردم است؛ نماینده‌ای انتخاب شود که با مردم صادق باشد. « بعضی تظاهر کار می کنند، اما کار نمی کنند، این به درد نمی خورد. باید برای مردم کار کرد. صداقت و دلسوزی نماینده‌ای را تشخیص دهید بعد او را برگزینید.» (71/1/7)

معیار دیگر برای انتخاب یک نماینده شایسته، اولویت شناس بودن است. « نماینده‌ای که دارای فهم و درک مسائل سیاسی باشد، مسائل کشور را بفهمد، مسائل خارجی، توطئه‌های دشمن، نیازهای مردم را، نه اینکه شعار بدهد و برای ملت و دولت مشکل درست کند.(71/1/7)

فاکتور دیگری که در انتخاب نماینده اصلح مطرح است علاقمند بودن به قانون اساسی و انقلاب و کشور است. «اگر نماینده‌ای تملق گوی استکبار باشد، دشمنی با استکبار را نفهمد. در روزنامه‌ها و مجلات وابسته به صهیونیست‌ها دشمن اسم او را درشت بنویسد و بگویند فلانی با سیاست نظام جمهوری اسلامی مخالفت کرد، چنین نماینده‌ای مجلس را خراب می کند، ملت را خراب می کند، کشور را هم خراب می کند، پس به درد نمی خورد.» (74/7/20)

و آخرین مورد گره گشا در پیچ و تاب‌های تبلیغات سیاسی برای انتخاب، نماینده اصلح طرفدار محرومین و ضد فساد بودن است. صلاحیت یک نماینده باید بر این مسائل باشد، «باید طرفدار محرومین باشد و بداند محرومیت هست و همت او رفع محرومیت باشد. باید ضد فساد باشد و با فساد مالی و اقتصادی به شدت و به جد از بن دندان نه به لفظ مخالف باشد تا با فساد مبازه کند البته توانمند، عالم و با اخلاص باشد.»(82/10/18)
ارسال نظرات
پر بیننده ها