چمران از شنیده‌های خود مبنی بر عرضه گیلاس کیلویی ۱۰۰ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار سخن گفت و افزود: البته باید دید خریدن و خوردن این محصولات صحیح و حلال است یا نه.
کد خبر: ۸۶۴۱۷۵۴
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل قناعتی در جریان دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حضور دست‌فروشان در حاشیه معابر که در روزهای منتهی به عید تشکیل شده است، گفت: اخیرا بازدیدی از محله جودایه داشتم و به دلیل حضور دست‌فروشان پیمودن یک مسیر 500 متری حدود 20 دقیقه طول کشید.

وی افزود: شهربانان و حریم‌بانان باید برخورد مناسبی با مردم داشته باشند. اما برخی از دست‌فروشان با «بفرمایید» و «خواهش‌می‌کنم» معبر را خالی نمی‌کنند تا خیابان باز شود. ضمن اینکه حضور دست‌فروشان در چنین معابری کسبه را با مشکل روبرو کرده است.

قناعتی یادآور شد: نمی‌توان با ادبیات مرتب حریف برخی از این دستفروشان شد؛ به‌ویژه در منطقه جوادیه که اگر تذکری به یکی از آنها داده شود ممکن است بقیه دستفروشان نیز درگیری را آغاز کنند و با ماموران شهرداری درگیر شوند.

وی پیشنهاد کرد که یا برای نیروهای شهربان و حریم‌بان لباس فرم ویژه‌ای تعریف شود که بساط‌گستران از آنها حساب ببرند و یا اینکه این ماموریت را به نیروی انتظامی واگذار کنیم تا آنها با پوشش مشخص و شناخته‌ شده‌ای که دارند بتوانند بازدارنده این قبیل تخلفات باشند.

* چمران: عرضه گیلاس کیلویی 100 هزار تومان در میوه‌فروشی‌ها

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با قناعتی در این رابطه هم‌نظر بود و اظهار کرد: اگر نیروهای شهرداری بخواهند برخورد کنند ممکن است حوادثی نظیر ماجرای سعادت‌آباد رخ دهد و به درگیری بینجامد اما باید به خاطر داشته باشیم هنگامی که برای این نیروها قمه می‌کشند آنها نمی‌توانند گردن خود را به زیر قمه بسپارند.

به گفته چمران برای مقابله با بساط‌گستران در محور بازار تهران پلیس ضد شورش در 15 خرداد مستقر است.

چمران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع محصولات تراریخته اشاره کرد و گفت: میوه‌های قاچاق در بازارهای شب عید و حتی در میادین میوه و تره‌بار وجود دارد البته تعزیرات و وزارت صنعت برای مقابله با این پدیده تلاش کرده‌اند اما این تلاش‌ها کافی نیست.

وی گفت: معاون خدمات شهری شهرداری نیز بخشنامه کرده که از ورود هرگونه میوه خارجی در میادین میوه و تره‌بار جلوگیری شود. اما چنین تخلفی صورت می‌گیرد و باید اقدامات بازدارنده‌ای نظیر لغو پروانه غرفه‌های متخلف انجام شود.

چمران از شنیده‌های خود مبنی بر عرضه گیلاس کیلویی  100 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار سخن گفت و افزود: البته باید دید خریدن و خوردن این محصولات صحیح و حلال است و یا نه.

 به گفته رئیس شورای شهر تهران وجود هرگونه میوه خارجی در میوه‌فروشی‌ها به جز چند نوع گرمسیری ممنوع است.

ارسال نظرات