رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی اردبیل:

افزایش تحقیقات در حوزه کشاورزی بوم‌سازگار در اردبیل

حسین کربلائی گفت: تحقیقات در حوزه کشاورزی بدون تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سایر کشورها توسعه پیدا نمی‌کند و باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.
کد خبر: ۸۶۴۱۸۱۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین کربلائی در جلسه شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: تحقیقات در حوزه کشاورزی بدون تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سایر کشورها توسعه پیدا نمی‌کند و باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی گفت: کشاورزی پایدار یا بوم سازگار از اولویت‌های تحقیقاتی استان شمرده می‌شود و توجه به این مهم می بایست در اولویت فعالیت‌های تحقیقات و آموزش و ترویج در استان قرار گیرد چرا که اصل بوم سازگار سبب حفظ اکوسیستم، کاهش آلودگی‌های غذایی، تولید غذای سالم، کاهش آلودگی منابع، کاهش آلودگی خاک و کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ محققان با مراکز دانشگاهی افزود: به منظور تقلیل فاصله حاکم بین مراکز تولید دانش کشاورزی و بهره‌برداران برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی ضروری است توسعه ارتباط با مراکز تحقیقات بین‌المللی و دانشگاه‌های کشور مورد توجه ویژه قرار بگیرد زیرا تحقیقات بدون تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سایر کشورها رشد چندانی نمی‌یابد.

کربلائی بیان کرد: در فرایند مسائل تحقیقاتی فناوری‌های جریان‌ساز به عنوان یک اصل مهم و اساسی بایستی مد نظر قرار گیرد و با جدیت پیگیری شود چرا که با نوآوری و دانش نوین، تحقیقات کارآمد و پویا می‌شود.

وی تصریح کرد: در جریان‌سازی تحقیقات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در زمینه تکنولوژی‌های نوین از ضروریات است و در این زمینه توجه به زیرساخت‌های ارتباطی برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی و دانش فنی به بهره‌برداران و تولیدکنندگان باید مد نظر قرار بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار