خبرهای داغ:

آلیا و دستجردی درباره رای های لیست محور چه می گویند/انتخاب افراد یک لیست، میانبری برای انتخاب بهتر است

کمتر از سه روز تا تعیین سرنوشت خانه ملت در دور دهم باقی مانده است و این روزها تب رای دادن مستقل و یا لیستی در انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان داغ داغ است؛ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان- هردو جریان اصلی سیاسی کشور- اصرار دارند تا به جای رای دادن به داوطلبان مستقل این جریان‌ها، به افرادی رای داده شود که نامشان در لیست ارائه شده از سوی این گروه‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۴۲۰۶۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
به گزارش خبرنگار سرویس جامعه زنان خبرگزاری فارس، در حاشیه همایش زنان ائتلاف بزرگ اصولگرایان، مرضیه وحید دستجردی، اولین زن وزیر جمهوری اسلامی و کاندیدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی و همچنین فاطمه آلیا نماینده سه دوره‌ای مجلس و کاندیدای این دوره از انتخابات، در این باره به خبرنگار طنین یاس گفتند:

افراد لیست، هم‌فکر هستند و می‌توانند مشکلات مردم را بهتر پیگیری کنند

مرضیه وحید دستجردی با بیان اینکه اگر شما خدمتگذار می‌خواهید 30 نفر خدمت‌گزار منسجم بهتر از تعدادی کمتر و غیرمنسجم است، اظهار داشت: افرادی که در لیست واحد اصولگرایان قرار دارند، از آنجایی که منشا فکری یکسان دارند و به نوعی هم‌فکر هستند، می‌توانند مشکلات مردم را بهتر پیگیری کنند.

وی افزود: تفرق آرا حتی در بین خود اصولگرایان، موجب کاهش رای این جریان و در نتیجه عدم کسب رای مطلوب خواهد شد و کلاهی بزرگ بر سر همه خواهد رفت. بنابراین انتخاب هر 30 نفر از نام‌های لیست ائتلاف بزرگ راهگشا است و حتی اگر کسی را قبول نداریم به افراد مطمئن لیست اعتماد کرده و به تمامی آن رای دهیم.

این پزشک تاکید کرد: برای تشکیل مجلس انقلابی به شاخصه‌هایی که حضرت آقا فرموندند توجه کنیم و کسانی را انتخاب کنیم که حامی مردم باشند و بتوانند با قاطعیت روبه‌روی دشمن ایستاده و از عزت ایرانی دفاع کنند و هدفشان خدمت‌گزاری باشد، نه پر کردن جیب و پست و مقام.

آلیا: انتخاب افراد یک لیست، میانبری برای انتخاب بهتر است

فاطمه آلیا، نماینده دوره هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: به سه دلیل باید به لیست رای دهیم؛ اول اینکه کسانی‌که در یک لیست درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند، از مدت‌ها قبل جلسه داشته و برنامه‌هایی را برای آینده کاری خود تعریف می‌کنند که پس از ورود به مجلس با هم‌افزایی یکدیگر آن برنامه‌ها را اجرا کنند؛ زیرا تجربه نشان داده‌است که کار کردن در مجلس، به‌صورت انفرادی بسیار مشکل است و کار گروهی بهتر پیش می رود.

مؤسس و رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان، انتخاب لیستی را میانبری برای انتخاب بهتر دانست و افزود: دومین دلیلی که بر لیست‌ها تاکید داریم این است که با توجه به بیش از چهارهزار نامزد حضور در انتخابات مجلس، انتخاب برای افراد دشوار می‌شود، ارائه یک لیست واحد که شعار مشخصی دارند و نامزدهای خود را به طور کامل به مردم معرفی کرده‌اند، می‌تواند میانبری برای انتخاب اصلح باشد.

به تمام افراد لیست ائتلاف رای دهیم تا از ورود دگراندیشان به مجلس جلوگیری شود

آلیا، مؤسس و رییس کمیته حقوق بشر مجلس سوم سومین دلیل را اینگونه عنوان کرد: در آستانه انتخابات، لیست‌‌ها بسیار متکثر می‌‌شوند و با توجه به اینکه حضرت آقا فرموده‌اند در بررسی لیست‌ها توجه کنید و اگر کسانی را در لیست نمی‌شناسید با اعتماد به افراد مومن و اصلح لیست به بقیه نیز رای دهید؛ انتخاب لیستی بسیار کمک می‌کند تا جاهای خالی که در رای‌هایمان قرار می‌دهیم با دگراندیشان و آمریکا‌دوستان پُر نشود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مجلسی انقلابی، شاخصه‌های افراد و مجلس را اینگونه تعریف کرد: برخی از این شاخص‌ها باید در ویژگی‌های فردی کاندیدا وجود داشته باشد؛ ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی، قادر به تصمیم‌سازی در مقاطع حساس، عافیت طلب نبودن، محافظه‌کار نبودن و ساده زیست بودن از ویژگی‌هایی هستند که باید در خود شخص وجود داشته باشد.

آلیا برخی ویژگی‌ها را از شاخصه‌های یک مجلس انقلابی معرفی کرد: یک مجلس انقلابی،باید مستقل باشد، و در شرایط کنونی بحران‌ها را شناسایی کرده و با فساد مبارزه کند. پرکاری و تلاش برای از بین بردن فقر و فساد و تحقق اقتصاد مقاومتی از ضروریات فعلی مجلس است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار