ناصر نجاری از آغاز طرح عملیات تبدیل سیم های مسی فرسوده به کابل خودنگهدار در سطح شهر گیوی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۲۰۷۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، ناصر نجاری در حاشیه اجرای این طرح با اشاره به آغاز طرح عملیات تبدیل سیم های مسی فرسوده به کابل خودنگهدار در شهر گیوی گفت: با تبدیل تمامی شبکه های سیمی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار، امکان استفاده غیرمجاز از برق به حداقل می رسد.

وی اظهار کرد: در این اقدام پنج رشته سیم که با فاصله های مشخص عامل انتقال برق بود، در یکجا جمع شده و به صورت کابلی در انتهای تیر برق نصب می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان کوثر با اشاره به مزایای استفاده از کابل های خودنگهدار نسبت به کابل های مسی، گفت: یکی از مهمترین مزایای این نوع کابل ها، جلوگیری از سرقت شبکه های مسی در مناطق دور دست است که با این اقدام زمینه وقوع جرم در این ارتباط به حداقل می رسد.

نجاری ادامه داد: با اجرای این طرح به طول 38 کیلومتر با اعتبار بیش از 350 میلیون تومان کل شبکه فشار ضعیف مسی در شهر گیوی به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

وی گفت: حذف اتصالات، بالا بردن ضریب اطمینان شبکه، نیاز نداشتن به هرس درختان بلند، کاهش حریم شبکه فشار ضعیف، حذف سرقت شبکه، تبدیل شبکه های تک فاز به سه فاز، کاهش امنیت ولتاژ، زیباسازی روستا و معابر از جمله مزایای این طرح است.

نجاری یادآوری کرد: با اجرای طرح تعویض شبکه مسی فرسوده به کابل خودنگه دار، پایداری شبکه افزایش یافته و از خاموشی های برق کاسته می شود.

ارسال نظرات