خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پیروی از ولایت نقطه اشتراک شهدای مدافع با حضرت فاطمه(س)

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مهم‌ترین نقطه اشتراک حضرت فاطمه(س) با شهدای مدافع حرم، پیروی و تبعیت از ولایت است.
کد خبر: ۸۶۴۲۱۸۵
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ابتدا در دیدار با حجت‌الاسلام‌ شیخ علی نعمت زاده، امام‌جمعه مرند که در دفتر امام‌جمعه مرند برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب مدارس علمیه استان قزوین متروکه شده بودند اما به همت آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله شالی دوباره احیا شدند و امروز جایگاه علمی خوبی دارند.

 حجت‌الاسلام‌ نعمت زاده هم با بیان این‌که در حال حاضر حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج) مرند از جایگاه بسیار خوبی در سطح استان آذربایجان شرقی برخوردار است، افزود: رتبه‌های علمی که طلاب مرندی در سطح استان و کشور به‌دست آورده‌اند به خاطر پاکی و اخلاص آن‌ها به‌دست آمده است.

 نقطه اشتراک حضرت فاطمه (س) و شهدای مدافع حرم، پیروی از ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه و شهدای مدافع حرم که در مسجد قیام شهر مرند برگزار شد، با ابراز خرسندی از دیدار با مردم این شهرستان، اظهار کرد: وقتی فرزند پسر پیامبر (ص) از دنیا رفت، دشمنان به سرزنش و آزار ایشان پرداختند و پیامبر (ص) را ابتر خواندند.

وی در این خصوص ادامه داد: اما خدای متعال فاطمه (س) را به پیامبر (ص) عطا و در پاسخ به آن‌هایی که رسول اکرم (ص) را ابتر خوانده بودند، سوره کوثر را نازل کرد و آن‌هایی که ایشان را ابتر خوانده بودند همگی از سوی خداوند مجازات شدند.

 امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند پیش از این‌که حضرت فاطمه الزهرا (س) متولد شود، بشارتش را به پیامبر (ص) داد و فرموده که به‌زودی به تو چیزی می‌دهیم که تو خشنود شوی و خدا فاطمه (س) که خیر کبیر است را به پیامبر (ص) هدیه کرد تا حکمت از سوی ایشان و فرندانشان به همه عالم انتشار یابد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: پیامبر (ص) برای همه جهانیان مبعوث به رسالت شده‌اند و تا زمانی که همه عالم تحت تأثیر رسالت ایشان قرار نگرفته، باید تلاش کنیم تا بتوانیم انقلابمان که همان صدور اسلام است را به جهان صادر کنیم.

وی تصریح کرد: رسول اکرم (ص) اصرار داشتند که حضرت فاطمه (س) را به دیگران بشناسانند و محب خودشان را به ایشان نشان دهند، اما نباید تصور کنیم که رسول اکرم (ص) این رفتار را به خاطر رابطه پدر و فرزندی ابراز می‌کردند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: نزول سوره کوثر در شأن صدیقه طاهره (س) و فرزندانش به خوبی بیان کننده آن است که ایشان مورد توجه خدای متعال بوده و پیامبر (ص) هم از این منظر ایشان را مورد محبت قرار می‌داده است.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: شیخ ابراهیم زکزاکی با بهره‌گیری از فرهنگ فاطمی توانست 10 تا 12 میلیون انسان را در نیجریه به اسلام و تشیع دعوت کند و این کار بزرگ را در هیچ مکتب و مذهبی نمی‌توان پیدا کرد.

 

وی با بیان این‌که انقلاب تاکنون برکات زیادی را به همراه داشته، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که 38 سال از عمر با برکت آن می‌گذرد، به مرز 40 سالگی رسیده و از آنجایی که 40 عدد مقدسی در اسلام است و همواره از آن برکات زیادی نصیب انسان می‌شود، 40 سالگی انقلاب هم با برکات بسیاری همراه خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی به رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی هم اشاره و بیان کرد: آن‌هایی که با پیروی و احترام به فرمایشات امام (ره) به جبهه‌ها رفتند، حقیقتاً ولایتمدار بودند و امروز هم مدافعان حرم ولایتمداری خود را در عمل به اثبات رسانده‌اند که سردار شهید حسین همدانی یکی از آن‌هاست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها