سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به ادعای نوبخت مطرح کرد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنای دولت بر این است که رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه اتفاق بیفتد و بیکاری کاهش پیدا کند اما به اعتقاد من برای رفع بیکاری برنامه منسجم و علمی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۴۲۳۴۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، ظهر روز گذشته، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره مهمترین دغدغه های دولت در برنامه ششم توسعه صحبت کرد و گفت: یکی از اهداف ما در این برنامه کاهش نرخ بیکاری است و ما می توانیم تا سال 99 نرخ این معضل را به 7 درصد برسانیم.

ایرج عبدی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به این ادعای سخنگوی دولت، اظهار داشت: بنای دولت بر این است که رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه اتفاق بیفتد و بیکاری کاهش پیدا کند اما به اعتقاد من برای رفع بیکاری برنامه منسجم و علمی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بندهای برنامه ششم توسعه متناسب با تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نیست افزود: در برخی استانها نرخ بیکاری تا 30 در صد هم رفته است و این موضوع خطرناک است.

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بحث مهاجرت و حاشیه نشینی شهرها نیامده خاطرنشان کرد: ضعف ایجاد عدالت ناقصه اصلی برنامه ششم توسعه بوده که دیده نشد و اصرار مجلس بر ایجاد عدالت است.

سعیدی با بیان اینکه ستون جامعه اجرای عدالت است تصریح کرد: سالهاست که افزایش طلاق، بالارفتن سن ازدواج و افزایش بیکاری گریبانگیر جامعه شده و باید برای حل این معضلات در برنامه ششم طرحی ارائه می شد اما متاسفانه در حوزه اجتماعی قشرهای محروم که در لایه های مختلف جامعه دیده می شوند در برنامه ششم توسعه دیده نشدند.

ارسال نظرات