مربیان مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون شهرکرد با حضور در مدارس و مراکز آموزشی استثنایی به معرفی فعالیت‌ها و تولیدات این مجموعه برای کودکان دارای نیازهای ویژه پرداختند.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۰۹
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ به دنبال راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرکرد طی ماه‌های اخیر مربیان این مرکز به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر برای بهره‌مندی این کودکان از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون اقدام به معرفی این مرکز در مراکز و مدارس این استان کردند.

راه‌اندازی مراکز فراگیر کانون و خدمت‌رسانی به کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) از سال 1381 در تهران آغاز شد و در ادامه تعداد آن به 5 مرکز در این شهر رسید، در حال حاضر علاوه بر تهران 9 شهر دیگر کشور شامل: اصفهان، بندرعباس، یزد، گرگان، زاهدان، تبریز، ارومیه، شهرکرد و زنجان نیز مراکز فراگیر راه‌اندازی کرده‌اند.

بر همین اساس مربیان مرکز فراگیر کانون شهرکرد با طراحی پانلی با عنوان (دست‌به‌دست من بده) در مدرسه استثنایی «سینا»ی این شهر حضور یافته و به معرفی فعالیت‌های این مرکز در میان کودکان و نوجوانان پرداخته‌اند. این‌ برنامه‌ها و طرح‌های مشابه می‌تواند به معرفی فعالیت‌های این مراکز به بچه‌ها و خانواده‌ها کمک کند و زمینه‌ی حضور این قشر از جامعه را در مراکز فراگیر و بهره‌مندی از امکانات آن فراهم شود.

به گفته‌ی مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای اعضای ویژه از دیگر برنامه‌های این مرکز است که به شکل پی‌درپی در مرکز شماره 3 کانون شهرکرد انجام می‌گیرد.

فرزاد رحیمی با بیان این که برقراری عدالت اجتماعی هدف این برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون است، افزود: با گشایش مرکز فراگیر کانون در شهرکرد اعضای دارای نیاز ویژه در کنار اعضای عادی مرکز به انجام فعالیت‌های مختلف از جمله: نقاشی، سفالگری، کاردستی، روخوانی کتاب، کارگاه‌های ادبی و... می‌پردازند.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به این که زمینه حضور کودکان دارای نیازهای ویژه در مرکز فراگیر شهرکرد تسهیل شده است، اظهار داشت: سرودخوانی این کودکان در جشنواره سرود از جمله نتایج فعالیت مرکزفرهنگی‌هنری فراگیر بود که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم.

ویاظهار داشت: مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون هم‌چنین به منظور استفاده از منابع مطالعاتی گسترده، ارتباط‌هایی با کتاب‌خانه تخصصی رودکی شهرکرد و مراکز آموزش کودکان ناشنوای استان برقرار کرده است و تاکنون 8 کتاب گویا نیز توسط مربیان این استان برای اعضای نابینا تهیه شده است.

ارسال نظرات