خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز با گرامیداشت پنجم اسفند روز مهندس و تبریک این روز به جامعه مهندسی، گفت: مدیریت سخت‌افزاری شهر، مرکز بروز و ظهور قابلیت‌های مختلف فنی و مهندسی است.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۵۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از صادق نجفی، در جمع شماری از کارشناسان فنی و مهندسی شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: امرو تاثیرگذاری شهر از حوزه‌های خدمات سنتی فراتر رفته و وارد مباحث پیچیده عمرانی شده است؛ همین موجب شده حوزه‌ فنی، به رکن مهم اقدامات شهرداری تبدیل شود.

وی با تاکید بر این که شاخه‌های مختلف فنی از عمران، معماری، آی‌تی و برق گرفته تا آب و کشاورزی، در اداره شهرها، نقش دارند، افزود: بخش عمده توفیق شهرداری در توسعه و عمران شهری، مرهون نقش‌آفرینی مهندسان و متخصصان فنی این مجموعه خدمتگزار است.

نجفی بیان کرد: وقتی سخن از هوشمندسازی شهر می‌شود، در واقع عبور از اقدامات منسوخ و اعتماد به پیوند ظرفیت‌های فنی با برنامه‌ریزی شهری است، بر همین اساس شهرداری تبریز در دو سال گذشته، نگرش به ‌روز ‌شده‌ای را در مباحث عمرانی در پیش گرفته و طرح ‌های شهری را تنها در مدت چند ماه طراحی و اجرا کرده ‌است.

وی با اشاره به‌اینکه آن‌چه در ارتباط با حوزه‌های مهندسی تعیین‌کننده است، نحوه بهره‌گیری از توان مهندسان است، اظهار داشت: با در نظر داشتن همین امر، تلاش کرده‌ایم با هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مهندسی، طرح‌های عظیمی را به ثمر برسانیم که پیش از این، اجرای‌شان دست‌کم دو سه سال صورت طول می‌کشید.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: امروز، طرح‌های کلان عمرانی در حالی در تبریز اجرا می‌شوند که امکان رصد آنلاین‌ها آن‌ها برای شهروندان میسر شده است، در کنار آن روند الکترونیکی ارایه خدمات و کاهش مراجعات حضوری، همه از توان مهندسی و فنی شهرداری حکایت دارند.

دکتر نجفی با اشاره به تعامل تنگاتنگ شهرداری با دستگاه‌های فنی اجرایی یادآور شد: گستره حرکت‌های شهرداری، موجب شده این مجموعه، در ارتباط با مهندسان و متخصصان فنی دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز، پیشتاز باشد.

شهردار تبریز در پایان با گرامیداشت پنجم اسفند روز مهندسی و تبریک این روز به جامعه مهندسی، اظهار امیدواری کرد، فضای خدمتگزاری شهر، با حضور تاثیرگذار طرفیت‌های مهندسی، بالنده‌تر از هر دوره‌ دیگری، مسیر توسعه و شکوفایی را پیش بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها