مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین گفت: بسیج دانشجویی به عنوان دبیر اجرایی برگزاری اردوی راهیان نور بیش از 2 هزار و 500 دانشجو را به مناطق عملیاتی اعزام خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۹۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
به گزارش پایگاه خبری بسیج دانشجویی، جلسه هماهنگی اردوی راهیان نور دانشگاه های استان قزوین با حضور رؤسای دانشگاه های استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در قالب قرارگاه استانی شهید علم الهدی برگزار شد.

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در این مراسم با بیان اینکه طبق تفاهم نامه و ابلاغیه اخیر وزارت علوم و سازمان بسیج مستضعفین دکتر نائینی به عنوان رئیس قرارگاه راهیان نور استان منصوب شده اند اظهار کرد: بسیج دانشجویی به عنوان دبیر اجرایی برگزاری این اردوی دانشجویی امسال بیش از 2 هزار و 500 دانشجو را به مناطق عملیاتی اعزام خواهد کرد و در این خصوص وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در اردوی راهیان نور امسال که از 13 اسفند لغایت 28 اسفند ماه در قالب 6 کاروان خواهر و برادر در دوره های 5 روزه و به صورت تفکیکی شده برگزار خواهد شد دانشجویان از مناطق عملیاتی جنوب در استان خوزستان بازدید خواهند کرد.

برزگر افزود: در این سفر 3 کاروان از دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین، تاکستان و امام خمینی(ره) به صورت دانشگاهی و مستقل اعزام خواهند شد و سایر دانشگاه های استان در قالب 3 کاروان 500 نفره در تاریخ 13، 18 و 23 اسفند ماه اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینکه میزبان این سفر معنوی شهدا هستند لذا باید این سفر را قدر دانست ادامه داد: استقبال دانشجویان از اردوی راهیان نور نشان دهنده تاثیرگذاری این سفر در میان قشر دانشجو و نسل جوان است.

 برزگر ادامه داد:  دانشجویان به مدت 5 شبانه روز در این سفر حضور خواهند داشت و برنامه های متنوع برای آنها توسط تیم فرهنگی قوی و باتجربه در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین اعلام کرد: ناحیه بسیج دانشجوی آماده است اردوی ویژه رؤسای دانشگاه ها را همزمان با اعزام دانشجویان جهت سرکشی و زیارت مناطق عملیاتی برگزار کند.

وی با اشاره به هزینه هر دانشجو در این سفر اعلام کرد: طبق برآورد صورت گرفته برای هر دانشجو 350 هزار تومان تعیین شده که مبلغ 30 هزار تومان توسط خود دانشجو پرداخت و مبلغ 170 هزار نیز به صورت نقدی و ارائه خدمات توسط سپاه تامین خواهد شد. همچنین مبلغ 150 هزار تومان هم سهم دانشگاه برای هر دانشجو خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین در پایان با تاکید بر اینکه در این سفر معنوی تلاش می شود نسل سوم و چهارم انقلاب با سیره، فرهنگ، تفکر و سبک زندگی شهدا  آشنا شوند تصریح کرد: حضور و حمایت روسای دانشگاه ها از اردوی راهیان نور سبب دلگرمی دانشجویان خواهد شد از این رو امیدواریم این حمایت روز به روز بیشتر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات