مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه سیاست‌زده با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۴۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: اساسا هر وقت جامعه‌ای سیاست‌زده شود و نه سیاست‌مدار، در همه حوزه‌ها مثل علم، اقتصاد، فرهنگ، آداب، رسوم، اخلاق و... به مشکلاتی دچار می‌شود.

دکتر بسیج با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه ما در یکی دو سال اخیر دچار سیاست‌زدگی شده است تاکید کرد: ما با توجه به داشته‌های خودمان و تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید راه خود را در حوزه‌های گوناگونی چون علم، سیاست و فرهنگ پیدا کنیم و تحریم را یک فرصت مناسب برای پیشرفت بدانیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شاهد هستیم که این گونه نشد به طوری که در این بین برخی چالش‌ها و دودستگی‌های هم بین موافقان ارتباط با غرب و برخی مخالفان با این موضوع به وجود آمد تصریح کرد: این مسائل باعث شدند که عَلَم علم بر زمین گذاشته شود.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم صرفا داشته‌ها، علم، فناوری، امکانات، تحقیقات، تولیدات و... را در دست داشته باشیم و از آن‌ها استفاده کنیم حق با کسانی است که اصرار بر رابطه با غرب دارند.

بسیج افزود: اما اگر پیشرفت را عبارت از برون‌رفت خودمان از مشکلات و رسیدن به استقلال و تعالی روح خودمان و داشته‌هایمان بدانیم ارتباط با غرب نه‌تنها در حوزه اقتصاد بلکه در هر حوزه دیگری چون علم و فناوری هم موجب تعالی و پیشرفت ما نیست.

این مسئول پیشرفت اینگونه را تنها در ظاهر دانست و عنوان داشت: در باطن تنها رکود است که نصیب‌مان خواهد شد چراکه این امر به نوعی آماده‌خوری است و این سوال مطرح می‌شود که وقتی کسی خودش بسازد پیشرفتش دقیق‌تر است یا وقتی که به داشته‌های دیگران تکیه می‌کند.

مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ضمن بیان این نکته که وقتی تکنولوژی از خارج وارد شود دیگر نیروهای داخلی و استعدادها را رشد نداده‌ایم خاطرنشان کرد: باید این نیروها در داخل کشور تلاش کنند، سختی‌ها را تحمل کنند و اگر 10 سال هم به طول کشید تکنولوژی‌های جدید را بومی کنند تنها در این صورت است که می‌توانیم خودمان تولید کنیم و این تولیدات را به سایر کشورها نیز صادرت کنیم.

این مسئول تاکید کرد: اینکه گفته شد تحریم یک نعمت است به این دلیل است که ما از نیروهای داخلی برای رشد و تعالی خودمان استفاده کنیم.

ارسال نظرات